Повернутись   Львівський Клуб БМВ > Форум > ТЕХНІЧКА > Двигун та підкапотний простір
Відповісти
 
Параметри теми Варіанти перегляду
Old 04.06.2009, 11:21:23   #1
tommy_boy
Член клубу
 
tommy_boy's Avatar
 
Авто: e38 735iL Silverado :)
Повідомлень: 2108
Інформація.. Селектор АКПП і режими роботи автомата

Так як у мене автомат, то почав цікавитися чи правильно я його використовую. Ось нарив непогану статтю. Може комусь буде цікаво.

Взято з http://forums.drom.ru. Перекладав Рутою, так шо звиняйте, якшо там шось коряво.


Для керування коробкою передач у салоні встановлений селектор вибору режимів і, можливо, додаткові кнопки керування. З їхньою допомогою водій має можливість задати таку послідовність автоматичного перемикання передач, що найбільше оптимально відповідає умовам руху.

Слід зазначити, що з метою забезпечення безпеки автоматична трансмісія дозволяє запустити двигун тільки в положенні "N" або "Р". На моделях, що блокують переведення селектора АКПП при виключеному запалюванні, перед тим, як перевести важіль зі стояночного положення P, необхідно повернути ключ запалювання з положення LOCK (блокування керма) у положення ON (запалювання включене), щоб розблокувати і важіль, і кермо. У противному випадку можлива поломка кермової колонки або селектора перемикання діапазонів.

Перед початком руху після паркування рекомендується нажати на педаль гальма й перевести селектор у потрібну позицію не натискаючи при цьому на педаль газу. Після легкого поштовху можна відпустити педаль гальма й почати рух.

Кожне перемикання передачі в русі буде супроводжуватися деяким зниженням обертів двигуна. Тільки при цьому, треба мати на увазі, що стрілка тахометра в такий же спосіб реагує й на блокування гідротрансформатора (правда, падіння обертів у цьому випадку буде не настільки помітним, як під час перемикання передач - див. нижче).

P-R-N-D-3-2-1, Hold, Power - це можливі режими роботи автомата. До них можна віднести також маленьку кнопку біля селектора (якщо вона є) і більшу кнопку фіксації режимів (обмежувач перемикання) на селекторі.

Сервісна чорна кнопка біля селектора (якщо, звичайно, вона є) при натисканні дозволяє перемикання при виключеному запалюванні. Наприклад, нажавши цю кнопочку, ви зможете перевести важіль на "нейтраль" (N), щоб штовхати машину, що не заводиться. В автосервісі, знімаючи приладову панель або встановлюючи нову магнітолу, у такий же спосіб можна також перевести важіль, скажемо, у положення "1" для полегшення доступу до консолі. А на деяких моделях без неї важко витрусити попільницю.

P - Parking або паркування - служить для втримання автомобіля на стоянці. Перемикати в цей режим можна тільки при повній зупинці автомобіля. Випадкове перемикання в цей режим блокується кнопкою на селекторі автомата. У коробці передач у цьому режимі встановлюється "нейтраль", що забезпечує нормальний режим запуску двигуна. У цьому положенні селектора відбувається блокування вала коробки передач спеціальним зачепом.
Не рекомендується залишати машину тільки на P якщо ухил перевищує 10-15% (більше 5 градусів) - це загрожує "закусуванням" стопора паркування. Простий спосіб визначити припустимий кут паркування без ручника на справній коробці - це відпустити газ і подивитися, чи котиться машина назад.

При зупинці на ухилах варто нажати на педаль гальма, перевести селектор в N, затягнути ручник, відпустити педаль гальма й тільки потім поставити селектор в P. Рушати з ухилу треба у зворотному порядку. Нажати на гальма, поставити селектор в D, потім відпустити ручник і почати рух, перекинувши ногу з гальма на газ.

R - Reverse - задній хід. Перемикати в цей режим можна тільки при повній зупинці автомобіля. Випадкове перемикання блокується кнопкою на селекторі автомата.

N - Neutral - нейтральна передача. У цьому положенні селектора автомобіль, також, як і на "P", можна заводити, але блокування вала не відбувається. Однак він відрізняється від режиму нейтралі на ручних коробках. У цьому режимі не можна котитися під ухил або буксирувати машину з виключеним двигуном без ризику ушкодити автомат. Справа в тому, що масляний насос перебуває на первинному валу АКПП, тому при виключеному двигуні він працювати не буде, а значить не буде й циркуляції ATF і коробка може перегрітися.

Рекомендації:

Існує думка, що, стоячи на світлофорі, варто перейти в "N", оскільки в режимі "D" щось там пробуксовує й зношується. Насправді це не так, всі елементи коробки знерухомлені, фрикціони затиснуті, включені перша передача й лише насос вхолосту перекачує трансмісійну рідину. Рух у цьому випадку починається без пробуксовки пар тертя, які вступають у роботу лише при переході на другу передачу. Перехід же з режиму "N" в "D", навпроти, змушує їх зайвий раз потрудитися.

Крім того, переводячи селектор з режиму "N" в "D" не слід відразу натискати на газ, а необхідно дочекатися характерного поштовху, що покаже, що коробка ввійшла в режим руху й вибрала потрібну передачу, а в запалі поспіху про це можна забути.

Так що не рекомендується використовувати режим "N", крім випадків перезапуску заглохлого мотора, а також буксирування автомобіля або перекочування його вручну з виключеним двигуном. На коротких зупинках, наприклад на світлофорі, не слід переміщати селектор ні в положення "N", ні в положення "Р", а втримувати автомобіль на місці в таких випадках треба за допомогою гальм. Якщо ж при тривалих зупинках у вуличних пробках у вас утомилася нога, то краще виставити відразу режим "P". Також можна застосувати зупинку в жарку погоду, для зниження тепловиділення й запобігання перегріву ATF у коробці.

При русі на довгих спусках установлювати важіль селектора в положення "N" не рекомендується. Це не приведе до економії палива, але може викликати перегрів коробки при поверненні в D на високій швидкості.

Так що рухаючись накатом селектор краще залишити в тім положенні, у якому він перебував до цього. При цьому коробка перейде на вищу з дозволених передач і забезпечить мінімальне гальмування двигуном. Якщо ж ви котилися в режимі "N", наступний перехід в "D" змусить почекати коробці з виходом у режим руху, тому що їй необхідний час для перемикання на потрібну передачу.

Перемикання важеля селектора перед початком руху й при зміні напрямку (уперед-назад) повинні робитися при натиснутій педалі гальма й повній зупинці автомобіля. Починати рух, знімаючи ногу з педалі гальма й переносячи її на педаль газу, треба тільки після характерного поштовху, що свідчить про повне включення передачі.

Важіль вибору режиму руху сконструйований таким чином, що забезпечує дозволені перемикання без натискання фіксатора як при рушанні з місця, так і під час руху. Тобто все, що перемикається без натискання великої кнопки на селекторі, можна перемикати в русі без обмежень, а те, що не перемикається без натискання цієї кнопки, вимагає дотримання певних обережностей.

Так, наприклад, якщо вам необхідно перемістити рукоятку з положення "N" у положення "D" або "3", то це можна зробити, просто потягнувши її до себе. Або якщо ви хочете перевести важіль нагору з "1" в "2", "3" або "D", то це можна робити без усяких обмежень у русі (постарайтеся тільки не перескочити при цьому в "N" - це не небезпечно, але неприємно).

Однак, якщо ви захочете перевести важіль із положення "3" у положення "2" або "1" або, тим більше, у положення "R", те без натискання фіксатора вам це не вдасться. Це зроблено для запобігання поломок і перевантажень трансмісії при невірному виборі режиму руху. Установка важеля в те положення, куди його можна перевести тільки з натиснутою фіксуючою кнопкою, здійснюється або після повної зупинки (якщо потрібно встановити "R" або "P"), або після сповільнення руху (якщо необхідно з "3" установити "2" або "1").

D - DRIVE - основний режим роботи - дозволена їзда на всіх передачах (їх у цьому автоматі 4): перша (1), друга (2), третя ( 3-пряма, з передаточним числом 1), четверта (4, що у цих автоматах можна назвати овердрайвом (overdrive), тому що передаточне число в неї менш одиниці - 0,69). Четверта передача в АКПП аналогічна п'ятої в ручних коробках, тобто є підвищувальною (overdrive), на відміну від третьої, що є прямою передачею. Крім того, у режимі D швидко блокується гідротрансформатор (див. "Примітка про блокування гідротрансформатора"), що сприятливо при їзді по трасі (на 1,5-2 літра зменшується витрата), але вкрай небажано в місті (реакція на педаль газу стає млявою).

Примітки:

При затяжних підйомах (при русі нагору по похилій площині)

Небажане перемикання на підвищену передачу в момент відпускання педалі газу при їзді на затяжному підйомі автоматично запобігається. Це знижує потребу в перемиканні на більш низьку передачу при повторному натисканні на газ, якщо ви відчули недостачу потужності. Крім того, це запобігає численним перемиканням передач і призводить до більш плавного руху на підйомі.

При затяжних спусках (при русі вниз по похилій площині)

Натискання педалі гальма на спуску автоматично спричинить перехід трансмісії на більш низьку передачу (при їзді на D - на 3-ю), викликаючи, таким чином, деяке гальмування двигуном. Однак навіть короткочасне прискорення спричинить нормальний перехід трансмісії на вищу передачу.

Однак у деяких випадках натискання педалі гальма на спусках не приводить до автоматичного перемикання трансмісії на знижену передачу Це може відбутися через дуже низьку температуру трансмісійної рідини, наприклад після тривалого паркування. У такому випадку, доти, поки температура ATF не підніметься приблизно до 60 градусів, для гальмування двигуном буде потрібно ручне перемикання передачі вниз.

Також, перехід трансмісії на більш низьку передачу не відбудеться при швидкостях, що перевищують 78 км/год.

Рекомендації:

По можливості не застосовуйте режим D у місті, особливо в зимовий час - примусово виключаючи з роботи підвищену передачу і можливість блокування гідротрансформатора ви робите автомобіль більш "живим" (АКПП швидше перемикається вниз при обгонах і перелаштуваннях) і, крім того, можете ефективніше використовувати режим гальмування двигуном при скиданні газу. Пам'ятайте, що автомати наподобі субарівських (з підвищеною передачею й блокуванням гідротрансформатора, дозволеного при положенні селектора D), деякі оглядачі називають "гальмовими" саме тому, що при спробі розгону на D коробці часто доводиться спочатку розблокувати гідротрансформатор, а потім ще й перемикатися з вищої передачі вниз, що, зрозуміло, займає якийсь час.

Крім того, виключивши вищу передачу в місті (поставивши селектор на 3) ви уникаєте зайвих перемикань і частого включення блокування гідротрансформатора, чим продовжуєте ресурс АКПП (фрикціонів і гальмових стрічок), що знадобиться вам на трасі.

І, нарешті, виключення режиму D з побуту рекомендується власникам "схильних до перегріву" двигунів обсягом 2,5 л. Динамічна їзда для них додаткове благо й служить для поліпшення охолодження двигуна!

Не включайте режим D при повному завантаженні автомобіля (поставте селектор в 3).

При їзді в пробках, коли рух "рваний" і відбуваються часті перемикання передач, щоб запобігти підвищеному зношуванню деталей АКПП, виключайте режим D (поставте селектор в 3 або навіть в 2).

Корисно також знати, що на непрогрітій коробці вища передача не включається й гідротрансформатор не блокується. Відповідно, несправний термостат або сильний мороз можуть перешкоджати включенню вищої передачі, тому що первісний прогрів іде від радіатора ATF, що стоїть усередині бачка радіатора ОР двигуна. Нормальний режим АКПП включається при температурі ATF більше 60 градусів.

Режими (1), (2), (3) дозволяють використовувати передачі до зазначеної включно, але не вище. Режими можуть залежати від кнопки HOLD/MANU (див."спеціальні режими роботи АКПП").

3 - пряма передача з передаточним числом 1. Переводячи селектор в (3) ми переводимо АКПП в 3-х швидкісний режим, тобто в роботі беруть участь 1-а, 2-а й 3-а передачі й не блокується гідротрансформатор. Рекомендується для їзди по місту.

Дозволена максимальна швидкість на цій передачі - 152-154 км/год.

2 - передача з передаточним числом 1,55. Так само, як і режим (3), звичайно обмежує передачу зверху, тобто включаються тільки 1-а і 2-а передачі.

Однак на деяких моделях (переважно для американського ринку, де традиційно виводиться якнайменше додаткових кнопок для перемикання режимів) при виборі (2) коробка сама переходить в "зимовий режим" (див. "Спеціальні режими АКПП"), тобто рушає із другої передачі і вниз не перемикається.

Режим (2) потрібний для їзди по слизькому покриттю, бездоріжжю або для буксирування важких причепів. Крім того, при їзді на (2) забезпечується більш ефективне гальмування двигуном при скиданні газу. Тому можна включити цей діапазон для подолання довгого підйому або при русі по крутому спуску, коли для збереження контролю над автомобілем необхідне гальмування двигуном.

Дозволена максимальна швидкість на цій передачі - 91 км/год.

1 - спеціальна передача з високим передаточним числом 2,79 і блокуванням міжосьового диференціала на повнопривідних моделях. Цей режим використовується в тому випадку, коли потрібно великий крутний момент при невеликій швидкості переміщення.

Довго їздити в такому режимі не рекомендується. Крім того, повороти в цьому режимі можуть викликати вихід з ладу муфту блокування центрального диференціала. Рекомендується використовувати тільки при прямолінійному русі на низької швидкості, виїзді зі снігу, піску й бруду, на довгих дуже крутих підйомах і затяжних спусках, особливо при русі із причепом. Крім того, на першій передачі забезпечується ефективний режим гальмування двигуном.

Дозволена максимальна швидкість на цій передачі - 44 км/год.

Рекомендації:

При обмеженні діапазону перемикання намагайтеся не перевищувати встановлену для максимальної передачі цього діапазону граничну швидкість.

Примусове зниження передачі за допомогою селектора вибору діапазону можна робити тільки при тих швидкостях автомобіля, які не превищують максимально припустиму для обмежуючої передачі. Конструктивно трансмісія виконана таким чином, що припускає використання першої передачі на швидкостях, що не перевищують 50 км/год при повністю натиснутій педалі газу (30 км/год при половинному натисненні), а другої передачі, відповідно, приблизно на 90 км/год при повному й 60 км/год при половинному натисненні. А перемикання з "3" на "2" неприпустимо на швидкостях вище 70-80 км/год, тому селектор, що обмежує діапазон, не перемикається з діапазону "D-3" на "2-1" без натискання кнопки, що блокує. Втім, у сучасних автоматичних коробках перемикання вниз однаково коректується керуючим контролером і особливої шкоди не принесе навіть у випадку неприпустимого переведення селектора.

При зупинці на підйомі не намагайтеся втримувати автомобіль у нерухливому положення за рахунок регулювання сили тяги педаллю акселератора. Це може привести до перегріву автоматичної коробки передач і виходу її з ладу. Для того, щоб утримати автомобіль на ухилі, використовуйте гальма.

Намагаючись витягти застряглий автомобіль прийомом розгойдування, поперемінно включаючи то першу передачу, то передачу заднього ходу, щоб уникнути поломки автоматичної коробки передач не натискайте сильно на педаль акселератора (швидкість при буксуванні коліс не повинна перевищувати 30 км/год на спідометрі.

Відредагував(ла) bmwe36petro : 04.06.2009 о 12:32:17 Причина: поправив карявий переклад, тепер можна читати
tommy_boy оффлайн   Відповідь з цитатою
Old 04.06.2009, 15:31:13   #2
shpak
Член клубу
 
shpak's Avatar
 
Авто: E39 M47
Повідомлень: 801
Default Re: Селектор АКПП і режими роботи автомата

Цікава інформація.Дякую.
shpak оффлайн   Відповідь з цитатою
Old 26.02.2010, 12:00:33   #3
Dude89
Member
 
Dude89's Avatar
 
Авто: E36 316 93"; E38 725tds 97"; E34 525tds 95"
Повідомлень: 122
Default Re: Селектор АКПП і режими роботи автомата

tommy_boy,
Респект і уважуха дякую за інфу...
__________________
Завжди поступай так, як би ти хотів, щоб поступили з тобою;-)
Dude89 оффлайн   Відповідь з цитатою
Old 26.02.2010, 13:28:58   #4
yrik_lvov
Senior Member
 
yrik_lvov's Avatar
 
Авто: Слабеньке
Повідомлень: 584
Default Re: Селектор АКПП і режими роботи автомата

Цитата:
Написав(ла) Dude89 Переглянути повідомлення
Респект і уважуха дякую за інфу...
дякую дійсно корисна інфа
yrik_lvov оффлайн   Відповідь з цитатою
Old 26.02.2010, 13:31:48   #5
tommy_boy
Член клубу
 
tommy_boy's Avatar
 
Авто: e38 735iL Silverado :)
Повідомлень: 2108
Default Re: Селектор АКПП і режими роботи автомата

Dude89, yrik_lvov, нема за що

радий бачити, що ряди "автоматчиків" поповнюються
tommy_boy оффлайн   Відповідь з цитатою
Old 26.02.2010, 13:37:54   #6
yrik_lvov
Senior Member
 
yrik_lvov's Avatar
 
Авто: Слабеньке
Повідомлень: 584
Default Re: Селектор АКПП і режими роботи автомата

Цитата:
Написав(ла) tommy_boy Переглянути повідомлення
радий бачити, що ряди "автоматчиків" поповнюються
я завжди був в цих лавах мрію стати кулеметчиком
yrik_lvov оффлайн   Відповідь з цитатою
Old 05.03.2010, 22:34:17   #7
sergiy
Член клубу
 
sergiy's Avatar
 
Авто: e36 coupe HellrotYEAH!!!
Повідомлень: 2201
Default Re: Селектор АКПП і режими роботи автомата

підкажіть будь-ласка де роблять діагностику старших автоматів, бо в мене час від-часу тупить "Реактивна"
був на навроцького там взагалі здивувались, шо на 30му автомат стоїть(
sergiy оффлайн   Відповідь з цитатою
Old 07.03.2010, 11:10:03   #8
ANP
Junior Member
 
ANP's Avatar
 
Повідомлень: 16
Є така думка.. Re: Селектор АКПП і режими роботи автомата

Дуже дякую! Реально потрібна стаття і заслуговує перших місць в рейтингу!
ANP оффлайн   Відповідь з цитатою
Old 08.03.2010, 14:36:21   #9
Ko3a4oK
Senior Member
 
Ko3a4oK's Avatar
 
Авто: BMW e36-> e38 -> e39
Повідомлень: 1334
Default Re: Селектор АКПП і режими роботи автомата

стаття дуже цікава але тут пише шо є P-R-N-D-3-2-1, а в мене P-R-N-D-4-3-2 то шо в мене виходить 5 ступка чи я може шось нерозумію
Ko3a4oK оффлайн   Відповідь з цитатою
Old 08.03.2010, 14:38:00   #10
Just be
Senior Member
 
Just be's Avatar
 
Авто: BMW e39 540 M Technik
Повідомлень: 4503
Default Re: Селектор АКПП і режими роботи автомата

Цитата:
Написав(ла) Ko3a4oK Переглянути повідомлення
то шо в мене виходить 5 ступка
ага
Just be оффлайн   Відповідь з цитатою
Відповісти

Теги
акп, акпп, використовувати, правильно


Зараз активні учасники переглядають цю тему: 1 (0 учасників і 1 гостей)
 

Ваші права у розділі
Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете додавати відповіді
Ви не можете завантажувати додатки
Ви не можете редагувати свої повідомлення

BB коди є включеними
Смайли є включеними
[IMG] є включеними
HTML код є виключеними


Подібні теми
Тема Автор Форум Відповідей Останнє повідомлення
Вибір між АКПП та МКПП Just be Двигун та підкапотний простір 6 22.09.2010 23:05:56
E36 Масло для АКПП tommy_boy Двигун та підкапотний простір 21 06.05.2009 13:03:02
E34 Цікавить питання заміни автомата на механіку Foxer Двигун та підкапотний простір 23 23.02.2008 00:03:26


Часовий пояс GMT +3. Зараз на форумі 08:20:13.


Взято за основу: vBulletin
Львівський Клуб БМВ © 2024.