PDA

Переглянути повну версію : Тиск в шинах


shpak
28.05.2009, 16:50:24
Тиск
Тиск у шинах регламентується заводом-виробником автомобілів, а не виробником шин. Пояснюється це тим, що ще на етапі створення і випробувань автомобілів тиск у шинах підбирається під характеристики підвіски, розподіл навантаження по осях, вантажопід`ємності. Робиться це з метою забезпечення оптимальтних значень коефіцієнтів опірності коченню і зчеплення з дорогою, витрат пального, керованості, жорсткості і т.ін. Тому, щоб дізнатись, яким має бути тиск в шині, варто зазирнути у Керівництво по експлуатації автомобіля, а не слухати "фахівців" невідомого походження. Тиск може вимірюватись в декількох одиницях: МПа, кгс/см2 , бар. Перерахунок однієї одиниці в іншу можно зробити знаючи наступне співвідношення:
1МПа = 10 кгс/см2 = 10 бар
У документації до автомобіля зазвичай вказується тиск в МПа. У шин різних марок і моделей легкових автомобілів він може коливатися від 0,16 до 0,39 МПа. Тиск у шинах, який менший або більший необхідного рівня, призводить до зниження їх терміну служби та інших негативних наслідків. Наприклад, за низького тиску зростають сили опірності коченню і відповідно збільшуються витрати пального. За зниження тиску на кожні 10% строк служби шини зменшується на 10-15%. Плюс інтенсивне зношування протектора шини з країв.
Якщо тиск вищий за норму, протектор інтенсивно зношується по центру бігової доріжки. Не дивлячись на те, що при збільшенні тиску знижується коефіцієнт опірності кочення шини, і, відповідно, зменшується витрата пального, при цьому також підвищується навантаження на каркас і брекер шини, що може стати причиною їх розриву, а також збільшує передачу ударних навантажень на підвіску і кузов автомобіля. Не дивлячись на таку небезпеку, підвищувати тиск в деяких випадках все ж корисно. Таким випадком може бути далека мандрівка, коли ви впевнені, що дорога буде нормальною. Підвищення тиску в шинах на 0,02 МПа дозволить заощадити пальне без нанесення відчутної шкоди ресурсу шини. Вимірювати тиск варто не рідше одного разу на місяць (за інтенсивної експлуатації - 200-400 км на день - раз на тиждень) а також перед тривалими поїздками і за суттєвих перепадів температури (зміни сезону і т.ін.)
Виконуючи ці вимоги, варто пам`ятати, що при русі автомобіля через тертя між протектором і дорогою, шина нагрівається, що тягне за собою підвищення тиску. Тому вимірювати тиск в шинах варто тоді, коли вони холодні.

Vomont
28.05.2009, 16:53:06
shpak, дякую за корисну інформацію

Breaker
01.09.2012, 00:04:35
накачав як вказано на металевій бляшці на дверці свої колеса, то вона дуже сильно жорстка стала. От і хотів запитати, на скільки ви качаєте свої шини з параметрами 225/45 R17

bmwe36petro
01.09.2012, 00:07:20
на скільки ви качаєте свої шини з параметрами 225/45 R17
2.2 бара всі чотири для повсякденної їзди, якщо б їхав у Європу, то качав би 2.5

e@gle
01.09.2012, 00:21:36
Качаю 2.5,
Зараз 2.7
R18 ))

Bumer
01.09.2012, 00:30:29
2.2 бара всі чотири для повсякденної їзди, якщо б їхав у Європу, то качав би 2.5

аналогічно

Sinister.666
01.09.2012, 16:58:31
А 245/40/R18 + 275/35/R18 .... 2.3 бара нормальний тиск ? На всiх чотирьох.

shpak
01.09.2012, 23:25:30
Думаю що так.

BMW-ЮРА
02.09.2012, 13:09:32
235/45/17 передні 2.6, задні 2.9.

e39 523i 1997
09.10.2012, 16:43:38
225/55/R16 зима
доїзджаю:
1.8. перід.
2.0. зад.
накачав буд 2.0. перід (чи більше) - твердіша стала

KinG
09.10.2012, 19:07:25
на е34:
195/65/р15 - зима
225/55/р16 - літо
Скільки краще качати?

realnero
09.10.2012, 20:12:15
2.2 оптимально на е34

KinG
09.10.2012, 21:20:23
2.2 оптимально на е34
А лето так и качаю, а на зиму тоже также? Не много для р15?

realnero
09.10.2012, 23:10:17
не много. ну на зиму можна и чуть меньше качать, но не менее 2.0

ZINGER
18.10.2012, 06:06:13
Тиск не менше2.4-2,5 р15
зимові(хто вже поставив) 2.6-2.7,при зниженні температури тиск впаде~на0.3 теж на р15 Е36
В любому випадку 2-2.2 а ще на 5-ку дуже мало
Особисто моя точка зору

ярек
19.10.2012, 20:42:49
для наших доріг 2,0 хватає!!!!!!!!!!

Marchyk
20.10.2012, 12:44:22
e34 m60, який тиск в шинах має бути оптимальним для 235/45 R17 по кругу,dunlop sport ?

Sinister.666
20.10.2012, 21:39:48
для наших доріг 2,0 хватає!!!!!!!!!!
І резину тобі "на наших дорогах" раз в сезон міняти, з таким тиском.

ярек
21.10.2012, 14:43:04
чувак я 20 років по наших дорогах катаюсь і 2,0 самий оптимальний тиск ....а резину купляю один раз на три роки літню на чотири зимову!!!!!!!!! їздити треба вміти!!!!!!!!!

Sinister.666
21.10.2012, 16:38:31
і остання фраза ключова !
шо тоді мішає їздити з 2.5-2.8 і економити бенз при тому маючи кращу динаміку ? якшо вміти ??
чи може мова виключно про комфорт при їзді ?

Marchyk
21.10.2012, 22:43:30
e34 m60, який тиск в шинах має бути оптимальним для 235/45 R17 по кругу,dunlop sport ?

Вже не від одної людини чув, що якщо ставити такий як німці кажуть, то трохи зажостко для наших доріг, що це більше розраховано на їхні автобани... але знов ж таки, якщо не докачати більша ймовірність пошкодити диск, тому й питаю, який оптимальний тиск повинен бути для такої резини, але в атвєт тішина...

bmwe36petro
21.10.2012, 23:02:17
Marchyk, качай мінімум 2.3, можна до 2.7, але це вже сам вирішуй, стан гуми і комфорт їзди.

Marchyk
22.10.2012, 12:01:06
а то перед і зад однаково качати, чи між ними має бути якась різниця ?

Sinister.666
22.10.2012, 18:53:09
а то перед і зад однаково качати, чи між ними має бути якась різниця ?
перед 2.3 , зад 2.6 наприклад.
спереду підвіска завжди жорстіке працює наскільки я знаю.

augustino
22.10.2012, 19:41:14
Вже не від одної людини чув, що якщо ставити такий як німці кажуть, то трохи зажостко для наших доріг, що це більше розраховано на їхні автобани... але знов ж таки, якщо не докачати більша ймовірність пошкодити диск,
Книжка пише, що недокачані колеса призводять до надмірного тертя з поверхнею контакту, що призводить до швидкого зношення країв протектора і збульшення розходу палива. А перекачені шини зменшують площу контакту, тим саммим зменшують тертя (читай "збільшують гальмівний шлях" і т.д.), зменшують розхід палива але збільшує зношення середньої частини протектора. Мабуть всім відомо, що протектор шини працює, як насос, відводячи від плями контакту воду і грязюку для збільшення "зацепу". Змінюючи тиск в шинах ви ніби міняєте зазор між лопатками насосу і корпусом, змінюючи продуктивність цього насосу. Тому тиск в шинах виробники пишуть не просто так, а з врахуванням вагового навантаження на колесо. Тому що вам дорожче? Комфорт? Розхід палива? Чи ваша безпека...?

guf
23.10.2012, 07:19:55
Дивно... Е46 205\55\16 качав постійно 2\2.2.. сьогодні рішив попробувати 2.3\2.5 - то капець табуретка получилась..

KinG
06.11.2012, 15:08:04
На зиму пише качати більше, бо повітря в шинах звужується... а при якій температурі цей процес починається -1, -10, -20 ???

VoVik
06.11.2012, 16:30:44
а при якій температурі цей процес починається
цей процес не починається і не закінчується,він триває завжди,
кожний приріст,або спад температури на 20 град. дає приріст або спад тиску приблизно на 0,2 атм. від номінального на момент закачки.Варто при різких перепадах температури просто слідкувати за тиском в шинах і підвіска скаже "дякую":biggrin:

Next
06.11.2012, 20:32:44
195\65 R15 2.2
205\65 R15 2.3
то я так качаю:)

pomchuk
06.11.2012, 20:33:12
В мене завжди як по книжці: перід 2,6 зад 2,9. Резина стандарт 225\60\15 і нічого не табуретка. Якщо менше качати, (пробував) авто плаває по коліях як корабель.

KinG
06.11.2012, 21:45:41
Я вже поставив зиму, але до того свої літо 225/55/16 накачав 2.4/2.6 то сподобалось)

ярек
10.11.2012, 18:29:06
і остання фраза ключова !
шо тоді мішає їздити з 2.5-2.8 і економити бенз при тому маючи кращу динаміку ? якшо вміти ??
чи може мова виключно про комфорт при їзді ?

А ЧОМУ ПРИ ТИСКУ 2,0 РАЗ В РІК МІНЯТИ РЕЗИНУ???????