04.01.2013
129150км
Google driven car fixing на цей раз продовжився на БМВ сервісі на Навроцького. Під мою і Славікову(з сервісу) горячі руки попав циліндр зчеплення який я раніше запідозрив на предмет місячних. І все б ніби і нічого страшного, якби не логотип Magnetti Marelli на ньому і космічна ціна в 700 ойро(BMW # 21 54 7 507 022, замінник в природі не існує).
"Проблему треба удосконалити", як сказав якось Nikola, або просто вирішити.
Перечитав купу статтей і отже
Заздалегідь:
- Замовляємо ремкомплект циліндрика зчеплення до звичайної механічної коробки(BMW # 21 52 1 159 332):
З комплекту потрібне все за вийнятком поршня. З останнього потрібно акуратно зняти сальник(він якраз самий важливий). Горяча вода, миючий засіб в вигляді гелю і плоска викрутка(канти зашкурив, щоб не пошкодити сальник) і все вийде.
- 1 літр пентосіну CHF-11S(йде в гідравліку коробки в оригіналі);
- Так як педалі зчеплення немає(а циліндрик потрібно буде прокачати), знаходимо інтерфейс та DIS і перевіряємо на наявність сервісних функцій по роботі з коробкою SMG("скидання тиску в системі"(44 бари!), "прокачка циліндра зчеплення"
** та "калібрація коробки"
***). В Тараса на Навроцького все працювало супер.
Робота:
- Згідно інструкції TIS по заміні циліндра, скидаємо тиск в системі через DIS. Далі написано витягнути реле коробки - я ж просто зняв клему (Варто заздалегіть її відкрутити і, коли скинуто тиск, швидким рухом зняти. Інакше коли відкручуватимете, пропаде-появиться контакт і помпа встигне щось накачати знову).
- Знімаємо наступне: захист коробки, кріплення вихлопу до коробки, кріплення коробки.
Можна зняти вихлоп(потенційний обрив шпильок) і відкрутити кардан на еластичній муфті - тоді коробка просяде і доступитися до всього буде простіше. Цього ми не робили )
- Відкручуємо 2 трубки що йдуть з помпи(зліва) в гідроакумулятор(справа) біля останнього.
- Відкручуємо 3 болти які тримають помпу, тягнемо її в сторону переду машини так щоб з неї вилізла пластмасова трубка розширювального бачка. Тут звісно потече рідина з бачка - щось варто підставити. Помпу підвішуєм на гачку щоб не мішала.
- Викручуємо один болт на еластичній муфті, і через отриманий отвір матимемо доступ до болтика зверху розширювального бачка. Відкручуємо ще два болти що тримають бачок - знизу і посередині та відсуваємо бачок назад.
- Від'єднуємо фішку циліндрика та відкручуємо його(діагноз вірний - циліндр потік). На корпусі циліндрика знаходиться датчик положення поршня. Його можна відкрутити щоб випадково не пошкодити.
- Циліндр в тіски, витягуємо шток(сильно потягнути), викруткою витягуємо штопорну шайбу, далі пильник, штопорне кільце, шайбу і воаля
- На моєму поршні сальник став вже пластмасовим і практично зрівнявся з діаметром поршня. Зрізаємо старий сальник. Тепла вода, мило і вдягаємо новий(сальник напрямлений, запам'ятайте яким боком він був розвернутим).
- Збираємо циліндр в зворотньому порядку.
Проблемно буде запхати поршень назад, так як сальник впиратиметься в край циліндра. Полазив по сервісі в пошуках направляючої і потім подумав про шприц 50см3. На нашу радість ми такий знайшли і його діаметр був в сам раз.
Розрізаємо, в нього поршень, то все в циліндр, пропихаємо поршень і готово.
Щоб поставити штопорну шайбу(з вусиками), акуратно підставляємо довгу головку на 19 і стискаємо разом в тісках.
- Збираємо навісне коробки в зворотньому порядку. Заливаємо в розширювальний бачок пентосін(до поділки "максимум").
- Вдіваємо клему акумудятора. Прокачка зчеплення
** та калібрація коробки
*** через DIS.
- Перевіряємо рівень в бачку і при потребі доливаєм.
Все супер, коробка тепер працює дуже акуратно і чітко.
Заодно замінив масляний фільтр і залив масло MOTUL 5w-40 LL-04.