PDA

Переглянути повну версію : Безпілотні автомобілі BMW


Andrii
26.03.2013, 18:44:40
45624
Стаття була взята з Хабрахабру (http://habrahabr.ru/post/174039/) і перекладена не тільки для пізнавальних цілей. Мені цікаво почути ваші думки стосовно цих змін. З одного боку мені цікаво бути свідком таких інновацій, з іншого боку ідеологія BMW базується на тому, що компанія виробляє драйверські авто, від яких водій отримує задоволення за кермом, тому сумно спостерігати як автосвіт рухається в напрямку авто без водія, а ті які будуть виготовлятись для емоцій стануть "вимираючим видом".

http://habrastorage.org/storage2/1cc/8b6/033/1cc8b6033103ab8e93d4871aaa16451a.jpg

Компанія BMW приєдналась до розробників повністю автоматизованих легкових автомобилів. В цьому напрямку передові розробки веде компанія Google, проте автоконцерни мають всі необхідні ресурси, щоб наздогнати і перегнати лідера. Керівництво BMW поставило за ціль створити повністю автономні системи управління автомобілем до 2025 року.

Нещодавно BMW разом з Continental оголосили про дослідницький проект на 2013-2014 роки (https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/pcgl/pressDetail.html?
title=heading-for-europe-s-motorways-in-a-highly-automated-bmw-bmw-group-and-continental-team-up-on-next&outputChannelId=6&id=T0137270EN), в рамках якого буде створений ряд прототипів технічних систем для безпілотних автомобілів.

Впродовж наступних кількох років ці прототипи будуть протестовані і доведені до етапу промислових зразків. Тести будуть проводитись на дорогах Німеччини та інших європейських країн з ціллю перевірити роботу систем в типових проблемних ситуаціях, таких як перехрестя, платні дороги та перетин національних кордонів.

План наступний: до 2016 року будуть готові окремі автономні системи. До 2020 року — високоавтоматизований прототип, здатний самостійно їздити на окремих ділянках дороги. До 2025 року повинен бути створений повністю автономний робот BMW, який зможе їздити на всіх ділянках, не потребуючи наявності людини в салоні авто.

http://habrastorage.org/storage2/576/ccf/f6b/576ccff6b82dc5addce93057668fedfc.jpg

За прогнозами Google (http://www.forbes.com/sites/chunkamui/2013/01/24/googles-trillion-dollar-driverless-car-part-2-the-ripple-effects/), початок продажів безпілотних автомобілів спричинить три революційні зміни на ринку:

Зменшення кількості ДТП на 90%
Змендення витрати часу і пального в дорозі на 90%
Зменшення кількості автомобілів на 90% (використання авто зросте з 5-10% до 75% за рахунок кар-шарінгу)


Також однією зі змін буде кардинальне зменшення продажів нових автомобілів. Природнім було б очікувати спротив до таких змін зі сторони автовиробників всупереч технічній революціхї. По-доброму дивно, що концерн BMW кидає сили на розробку автономних автомобілів у найкоротші терміни.

Пояснюючи своє рішення, компанія BMW в першу чергу згадує проект Vision Zero (Accident-Free Mobility). При переході на комп'ютерне управління можна значно снизити кількість ДТП.

BMW підкреслює, що впродовж минулих десяти років вона розробила цілий ряд технічних рішень в напрямку концепції повністю автономних автомобілів. Дослідження велись також в рамках проектів BMW TrackTrainer та Emergency Stop Assistant.

Наприклад система TrackTrainer дозволила проводити гоночний болід по трасі по оптимальній траєкторії, базуючись тільки на показниках з відеокамер, GPS і високоточної цифрової карти треку. Польові випробування успішно провели 21 жовтня 2009 року на старій трасі Нюрбургрингу (в Північній Петлі довжиною 22,8 км). В травні 2011 року демонстрація відбулась на американській трасі Лагуна Сека в Каліфорнії, знаменитій своїми перепадами висот в 91 метр та чисельними підйомами і спусками.

В середині 2011 року підрозділ BMW Group Research and Technology протестував автопілот на автомагістралі A9 між Мюнхеном та Нюрнбергом, без перехресть та світлофорів. Автомобільний прототип сам розганявся, пригальмовував і витримував дистанцію з іншими автомобілями на дорозі, проїхавши весь шлях без участі людини, жодного разу не порушивши правила дорожнього руху (на відео).

http://www.youtube.com/watch?v=DgIAs3sBxCQ

З того часу прототип подолав вже 10 тис. км. (для порівняння автомобілі Google "намотали" більше 480 тис. км.). Для нього розроблена система комп'ютерного управління, яка вмикає LIDAR (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D1%80), ультразвукові сенсори і відеокамери з круговим обзором 360°. Зовні авто практично не відрізняється від серійного. Тільки придивившись можна побачити камеру за лобовим склом та отвори для сенсорів по периметру кузова.
http://habrastorage.org/storage2/1f6/82a/530/1f682a53002b59dc58180b2e6ae8b911.jpg http://habrastorage.org/storage2/212/971/e7a/212971e7a0bf61f96d1baa7e2da5e10d.jpg