PDA

Переглянути повну версію : BMW 328 (1936-1939)


shady333
22.02.2011, 10:22:23
Роки випуску 1936-1939.
24479
Усього автомобілів моделі BMW 328 побудували 464 штук. У 1936 році - 3, у 37-му - 171 і в 39-му - 126.
Тип автомобіля - спортивне двомісне купе.

За основу був узятий 4 місний седан BMW 326. Мотор було суттєво доопрацьовано. Робочий об'єм двигуна був збільшений до 1971 куб. см.. Була спроектована нова алюмінієва головка циліндрів з напівсферичними камерами згоряння зі значно розширеними впускними і випускними каналами та V-подібною установкою верхніх клапанів (замість звичайної паралельної). Вони приводилися в дію від бічного розподільного валу, встановленого в блоці циліндрів, системою штовхачів і коромисел.
Для того що б забезпечити V-подібне розташування клапанів потрібна істотна переробка механізму газорозподілу. Зазвичай при такому розташуванні клапанів розподільний вал встановлюють в головці блоку циліндрів. Щоб не проектувати весь двигун заново для перенесення розподільного валу в головку блоку циліндрів і разом з тим забезпечити V-подібне розташування клапанів, залишили його на колишньому місці з лівого боку мотора.Розташовані похило впускні клапани приводилися в рух за допомогою штовхачів і коромисел. Із за цього випускні клапана отримали по два штовхача і два коромисла.

Незважаючи на видиму складність, вся система працювала виключно надійно. Зовнішній ж вид двигуна легко міг ввести в оману незнайому з його пристроєм людину - дві, приховуючі коромисла кришки, натякали на наявність двох верхніх розподільних валів, яких насправді не було.

За правильне сумішоутворення відповідали 3 карбюратора Solex 30 JF.
Колінчастий вал мав спереду демпфер для гасіння вібрації, ремінний привід генератора постійного струму і водяної помпи, а ззаду - привід паливного насоса.

Косозуба шестерня в середній частині валу через довгий вертикальний шпиндель обертала розподільник запалювання.

У той час, коли спортивні машини все ще мали незграбні кузова (з окремо змонтованими крилами і фарами), дизайн BMW 328 (зрощені з капотом крила, вписані в них фари, символічні підніжки) розпочав шлях до повністю обтічного кузова. Складний тент, знімні бокові вікна і багаж розміщувалися в задній частині кузова. Кришка багажника була відсутня, і доступ туди можна було отримати, відкинувши вперед спинки сидінь. Невеликі розміри - база 2400 мм, загальна довжина 3900 мм - і алюмінієвий (за винятком крил) кузов дозволили отримати вагу 328-ї на рівні 830 кг.

Модель 328 близька навіть до нинішніх ідей автомобільного дизайну, так що її поява викликала фурор в автомобільній громадськості. Серед інших машин вона виглядала прибульцем з майбутнього.

З особливостей конструкції BMW 328 хочеться відзначити:
-Легку зварену просторову раму з труб змінного діаметру (зменшується від центру до країв, максимальний діаметр труби рами 90 мм.) Рама була виготовленої зі сплаву магнію і алюмінію. Панелі кузова були обшиті панелями з того ж сплаву.
-Легкий, надійний рейковий рульовий механізм.
-Однодисковое зчеплення і нову механічну коробку передач зі зближеними передаточними числами, і синхронізаторами на двох верхніх передачах
-Незалежну підвіску передніх коліс - підвіска складалася з нижніх важелів, поперечної ресори зверху і гідравлічних амортизаторів.
-Залежну задню підвіску - задній міст з гіпоїдною передачею підвішувався на напівеліптичних ресорах і амортизаторах.
-Робоча гальмівна система діяла на всі 4 колеса - стояли надійні гальма барабанного типу з гідроприводом. Ручне гальмо було механічним, на задні колеса, з тросовим приводом
-Також автомобіль оснащувався «активною» системою змащення. Через кожні 50-60 км пробігу масло по численних трубоках подавалося до всіх трущихся деталей.

Машина добре управлялася і надійно тримала дорогу.

Автомобіль випускався з різними кузовами виробленими в Німеччині:
- Родстер на дерев'яному каркасі і з утопленими в крила фарами,
- Кабріолет з шкіряним верхом, від Ludwig Weinberger і від Gläser
- Спортивне купе фірми Wendler

Також були замовлені надлегкі (Superleggera) кузова в італійського кузовного ательє Carozzeria Touring, для автомобілів, на яких німці хотіли брати участь у перегонах. У результаті всіх внесених удосконалень родстери BMW 328 MM могли легко розвивати швидкість до 200 км / год.

Технічні характеристики BMW 328 (БМВ-328) 1937
• Двигун: рядний 6-циліндровий з верхніми клапанами.
• Діаметр циліндра і хід поршня: 66 х 96 мм.
• Робочий об'єм: 1971 см3.
• Потужність: 80 к.с. при 5000 об / хв.
• Ступінь стиснення: 7,5:1 (на спортивних версіях до 9,5:1)
• Число клапанів на циліндр: 2
• карбюратор: 3 - Solex 30 JF
• Охолодження водяне, з помпою, обсяг охолоджуючої рідини 7,5 л.
• Система мастила: з масляним насосом, кол. масла 4 л.
• Електрообладнання: напруга 6 ст. АКБ 75а * год на моторному відсіку
• Генератор: 90 або 130 ват
• Коробка передач: ZF, механічна 4-ступінчаста. Головна передача гіпоїдна
• Передавальні числа: I-3.75; II-2.28; III-1.48; VI-1.00; задня-3.9.
• Рама: лонжеронно-трубчаста.
• Передня підвіска: незалежна, на поперечній ресорі і поперечному важелі, з гідравлічними амортизаторами.
• Задня підвіска: суцільна балка заднього моста на поздовжніх напівеліптичних ресорах з гідравлічними амортизаторами.
• Робоча гальмівна система: на 4 колеса, барабанні гальмівні механізми всіх коліс, гідравлічний привід, діаметр барабана 280 мм.
• Ручне гальмо, механічний тросовий привід, на задні колеса.
• Кузов: 2-місний відкритий.
• Вага автомобіля: порожня 830 кг.
• Максимальна загальна вага: 1450 кг.
• Колеса Диски 3,5 Jx16. Покришки 5.25 "або 5.50" - 16 "
• Витрата палива на 100 км: 14,5 л.
• Ємність бака: 50 л.
• Максимальна швидкість: 150 км / ч.
• Розміри BMW 328 Довжина / Ширина / Висота (мм): 3900/1550/1400
• Колія пер / зад 1153/1220 mm
• Радіус розвороту 11 м

Спортивні успіхи автомобіля

Перші два екземпляри BMW 328 були побудовані в 1936 році. Це були гоночні автомобілі, вони мали полегшений, позбавлений дверних прорізів кузов і суцільне вітрове скло. (Повністю обладнані для повсякденної експлуатації автомобілі стали доступні тільки з початком серійного виробництва в лютому 1937 року.) Від 328-ї в стандартному виконанні важко було очікувати швидкості більше 160 км / ч. Зате гоночні версії легко доводили стрілку спідометра до позначки 193 км / год - вражаючий показник для невеликого за обсягом двигуна, та ще й без компресора.

Машина широко використовувалася заводськими гонщиками і спортсменами-любителями для участі у всіляких змаганнях від коротких кільцевих гонок до 24-годинного марафону в Ле-Мані і багатоденних ралі. Список завойованих на ній перемог (насамперед у дволітровому класі) нескінченний. Дійшло до того, що реальні шанси на перемогу в будь-якому змаганні, принаймні в Німеччині, були тільки у гонщиків, що стартували на BMW 328.

Першим великим успіхом стала перемога BMW 328 на знаменитій трасі «Нюрбургринг» в 1936 році (Пілот Ернст Хенне). Причому, ця траса для BMW 328 стала справді щасливою. За період з 1937 по 1939 рік автомобіль панував тут безроздільно, перемоги на BMW 328 здобували пілоти Грайфц, Венхер Христя, Фейн.
У 1939 році BMW 328 зайняв перше місце в класі машин з двигуном до 2000см. кубічних і п'яте - у генеральній класифікації в 24-годинних гонках в Ле-Мані.

Абсолютним тріумфом BMW 328 слід визнати гонки «Мілле Мілья» в 1940 році, коли німецька команда у складі чотирьох екіпажів Ханштайна і Баумер, Брудеса і Резе, Бріма і Ріхтера, Венхера і Шольца, зайняли відповідно перше, третє, п'яте та шосте місця. Команда BMW включала п'ять екіпажів на машинах з форсованими до 135 к.с. двигунами. Три з них мали відкриті обтічні алюмінієві кузова на трубчастому каркасі. Для зниження центру ваги двигун змістили вниз на пару дюймів (50 мм). Їх максимальна швидкість складала 209 км / ч. Дві інші BMW 328 - закриті аеродинамічні купе. Одне з них було побудовано під наглядом Фідлера в Мюнхені, інша - кузовним ательє Touring в Мілані. Цікаво, що коефіцієнт лобового опору у цих машин вдалося знизити до 0,22. Це при тому, що для стандартного відкритого кузова він становив 0,51. Перемогу на закритій машині отримав екіпаж фон Ханштайн-Баумер. Третіми були Брудес-Розі на відкритій версії.

Під час війни виробництво BMW 328 припинилося. На заводах BMW будували тільки важкі мотоцикли, командирські позашляховики моделі 325 для вермахту, і авіаційні двигуни BMW 801 для винищувачів Focke Wulf 190.

Після закінчення війни, заводи в Айзенаху і Дюррерхофе, Басдорфе і Цульсдорфе були для BMW втрачені. Мюнхенське підприємство дивом уціліло - директор BMW Курт Дорнат проігнорував наказ гітлерівської влади знищити завод, але він дуже сильно постраждав від бомбардувань. У 1946 році наказ на знищення віддали вже американці - але Дорнат теж його не виконав.

За чотири роки BMW випустила 464 екземпляри моделі BMW-328, включаючи шасі, передані різним кузовобудівельним фірмам. Невелика кількість машин було зібрано зі збережених деталей уже в повоєнні роки.

Класичний шестициліндровий двигун BMW під маркою англійської авіамоторної компанії Bristol, якій дісталася вся технічна документація BMW, випускався в Англії з 1947-го до початку 60-х років. Bristol вдалося ще збільшити потужність цього двигуна до 147 к.с.. Їм комплектувалися моделі AFM, Veritas, Monopol, Cooper, Frazer Nash, AC Ace і безліч інших спортивних машин, що будувалися по всьому світу. Як відзначали випробувачі журналу Autocar ще в 1937 році, «шістка» BMW «немов би мала компресор - так легко росли оберти».

У 1948 році на айзенахском заводі BMW «Awtowelo» (AWE), за підтримки радянського окупаційного командування відновили випуск моделі BMW 327, що мала багато загальних вузлів і деталей з BMW 328. Також, відомий гонщик Артур Розенхаммер створив у Іоганніштале, передмісті Берліна, невелику фірму з штучного виготовлення на базі BMW 328 спортивних і гоночних автомобілів для гонщиків.

BMW 328 аж ніяк не був рафінованим спортивно-гоночним апаратом і прекрасно справлявся з роллю автомобіля для туризму. Двоє людей могли з певним комфортом подорожувати на ньому, маючи в своєму розпорядженні достатньо місця для багажу. Водієві не потрібні були накачані біцепси, щоб легко і впевнено проходити повороти на альпійських серпантинах. Навіть сьогодні водії, які звикли до чудо-досягнень сучасних технологій, знаходять управління 328-й суцільним задоволенням.
2446524466244672446824469
2447024471244722447324474
2447524476244772447824480
Більше фото можна знайти в інтернеті.

Матеріал взято з autovisio.com.ua

BMWheelman
22.02.2011, 22:36:07
Свого часу то напевно була крутезна "тачка":ok:, як і зараз...
Вичерпна характеристика і цікаві факти. В плані історії я збагатився:good: