PDA

Переглянути повну версію : Поради для початківців


SVYAT Recaro
20.04.2010, 19:07:16
SVYAT
behind the wheel
Вирішив написати пару слів для тих хто за кермом недавно :-)

Весною за кермом.

Шановні водії початківці !

Їзда за кермом автомобіля весною має свої нюанси і специфіку, на них ми сьогодні і зупинимось.


Цієї зими, з нонстоп снігами, під бездіяльний акомпанемент комунальників, ми здебільшого буксували і пробивалися через снігові намети в дворах та простоювали в тягнучках на обледенілих центральних вулицях.Коли де-факто прийшла весна, нам варто почати з технічного стану свого автомобіля.Якщо зійшов сніг, а середньодобова температура стабільно піднялась вище позначки +7, потрібно замість зимової гуми поставити літню на своє авто,та виставити тиск у колесах згідно рекомендацій заводу виробника (ці дані, зазвичай, вказані на зворотній стороні лючка бензобака).Також варто провести огляд автомобіля на провіреному автосервісі.Зробити діагностику авто, звернувши особливу увагу на підвіску та днище авто.Також оцінити стан фільтру салону та дієздатність двірників, ну і, звичайно, не забути про рідину омивача лобового скла.


А тепер до їзди:
навесні по асфальту водії почуваються впевненішими, швидкість руху зростає, але небезпек від того менше не стає.За кермом ми повинні залишатися такими ж зібраними та сконцентрованими. як і взимку.Просто дещо міняється специфіка та стиль їзди.



• Разом зі снігом переважно сходить асфальт і ось уже на великій швидкості при ясному сонечку ми виписуємо слалом між ямами та сколами асфальту будь якої глибини та форми в найнесподіваніших місцях.Тут важливо реально та вчасно оцінити перешкоду.Якщо об’їжджати то пам’ятяти про автомобілі, що знаходяться навколо,не виїжджати нікому в лоб та виконувати маневр плавно та спокійно.Якщо приходиться проїжджати яму ходом, то варто загальмувати, контролюючи ситуацію ззаду по дзеркалах (не створювати аварійних ситуацій різким гальмуванням), а в сам момент проїзду ями,нерівності гальма доцільно відпускати (якщо гальма відпущені, амортизатори-пружини розпущені,а не стиснуті і відповідно зможуть замортизувати удар) це зменшить наслідки удару.Але повторюсь: все потрібно робити з огляду на ситуацію на дорозі та в рамках правил дорожнього руху.

• Варто звернути увагу, що з настанням сонячних днів багатьох так званих „мачо” драйверів охоплює нестримна ейфорія і вони зі спущеним склом під ненів’ язливий “умц-умц” з колонок починають низько літати по наших роздовбаних проспектах, підрізаючи всіх і вся та розлякуючи пішоходів та інших учасників руху.Тут вам потрібно прогнозувати ситуацію на дорозі,завчасно виявляти таких драйверів та старатися триматися від них подалі, дотримуючись правила трьох Д: Дай Дорогу Дурневі.


• Інша категорія водіїв, на яких потрібно звернути особливу увагу, це водії, які мало або взагалі не сідали за кермо авто взимку.Навички керування після зимового простою точно вимагатимуть часу, щоб відновитися.

• Швидкість руху значно зростає і водіям потрібний якийсь час, щоб адаптуватися до неї, а також до зміни покриття (дорожніх умов),керованості автомобіля.Тут важливо поступово збільшувати швидкість, адаптуючись до змінених дорожніх умов, та ні за ким не гнатися, їдучи з комфортною для вас швидкістю. Також значно побільшає дітей та молоді в місті та у спальних районах де вони ,граючи у футбол, можуть дуже несподівано опинитися прямо перед Вашим автомобілем.Концентрація та зібраність за кермом,не відволікатися на розмови а також на гучну музику, і ви краще і швидше зможете моніторити обстановку навколо.

• Коли зійшов сніг, а середньодобова температура піднялась вище позначки +7 по Цельсію, частина водіїв зразу перейде на літню гуму,частина залишиться на зимовій.При такому різнобої від вас вимагається дуже вдумлива та обережна їзда.На асфальті при температурі +7 та вище зчеплення зимової гуми значно гірше ніж у літньої.Вона гірше гальмуватиме.Тому при гальмуванні,розгонах,перестроєннях з ряду в ряд будьте обережні та дуже плавні у своїх діях адже ви не знаєте, на якій гумі ваші сусіди по потоці ,а тому залишіть і їм, і собі місце і час для маневру.

• Розмови по мобільному є однією з дуже поширених причин аварійності. За кермом ми постійно спостерігаємо, аналізуємо масу факторів і мусимо миттєво прийняти єдине правильне рішення.Розмовляючи по телефону водій втрачає концентрацію і контроль над ситуацією. Збільшується час, який необхідний, щоб відреагувати на зміни на дорозі. Зростає ризик неадекватно оцінити розвиток подій та ризики. А скільки аварій стається через те, що не вистачило долі секунди, щоб зреагувати на небезпеку та одного метру гальмівного шляху, щоб уникнути зіткнення.Тут і дається взнаки навіть незначна втрата концентрації.Якщо ви розмовляєте по мобільному під час руху обов’язково використовуйте hands free (завжди варто тримати обидві руки на кермі, а надто при інтенсивному міському трафіку).Хоча розмови по телефону у будь-якій формі надзвичайно відволікають водія від дорожньої обстановки.Коли Ви за кермом - не розмовляйте по телефону без нагальної необхідності.Найкраще зупинитися у дозволеному правилами місці і спокійно порозмовляти,а потім безпечно продовжити рух.

Також користуйтеся пасами безпеки ви і всі ваші пасажири.Так безпечніше.Якщо вам доведеться різко гальмувати при виникнені екстренної ситуації, то ремінь утримуватиме вас, а руки залишатимуться розвантаженими і ви зможете ефективно користуватися кермом (непристібнутий водій буде спиратися руками на кермо пробуючи утримати своє тіло і не зможе ефективно повертати кермо, тим самим ускладнюючи аварійну ситуацію) і тим самим зберігати контроль над автомобілем.А пристібнуті пасажири не вріжуться вагою всього свого тіла у спинку вашого сидіння.Що вже казати про аварію де сили що діють на водія та пасажирів, зростають в рази.Дітей потрібно перевозити в дитячих автокріслах до віку 12років або досягнення відповідних показників ваги та росту,це вимоги не тільки чинного законодавства, але і здорового глузду.Так безпечніше і просто зручніше та ортопедичніше.Також старайтеся важкі речі,сумки класти в багажник, а не кидати на заднє сидіння, бо при різких гальмуваннях та аварійних ситуаціях вони можуть завдати удару вам або вашим пасажирам,спричинивши травми.А, якщо в авто дитина в дитячому автокріслі,-тим більше.

З настанням весни ми частіше їздимо на довгі відстані.Перед дорогою
продумайте маршрут,спланувавши зупинки щоб перепочити,дозаправити авто,потягнутись у поясниці,легенько перекусити,попити водички(краще це все не робити за кермом).Для дальньої поїздки виберіть зручний одяг (щоб наприклад пояс не тиснув нв живіт,рукави не заважали правильно тримати кермо,а покрій одягу не сковував рухи) та взуття(на цей раз ніяких високих каблуків) це, зокрема, зменшить втому та дозволить зберігати правильну посадку за кермом.При можливості грамотно сплануйте час виїзду відповідно до маршруту бо, якщо вирушаєте на схід зранку, то сонце буде низько і світитиме прямо в очі ,що комфорту не додасть. У дорозі важлива середня, а не моментальна швидкість.Тому швидше і з меншою кількістю стресів доїжджають ті, хто рівномірно рухається з постійною швидкістю.Висока швидкість нівелюється більшою витратою пального,що суттєво зростає при дуже швидкій їзді (а це додатковий заїзд на заправку) та можливим спілкуванням з працівниками ДАІ, що у кращому випадку займе тільки 10-15 хвилин. Пам’ятайте, що професійні гонщики здебільшого їздять спокійно,а злісне порушення швидкісних обмежень найчастіше відображає юнацький гормональний фон, а не рівень майстерності.Так що слідкуйте за знаками,постійно контролюйте ситуацію позаду вашого авто за дзеркалами заднього виду.При обгонах звертайте увагу на передні колеса автомобілів які в потоці поруч з вами, так ви скоріше зорієнтуєтесь про їхні наміри здійснити маневр.Будьте виваженими та плавними за кермом,ввічливими до інших водіїв не підрізаючи та пропускаючи при перестроєннях.
Постійно слідкуйте за тиском в колесах,та перед кожною поїздкою обійдіть авто кругом: чи колеса в нормі і чи нема посторонніх предметів під ними та за авто.Не піддавайтеся на провокації авто хуліганів, що, сигналячи та мигаючи вам фарами провокують вас на порушення правил дорожнього руху.Контролюйте ситуацію!Приємних та безпечних Вам поїздок за кермом.