PDA

Переглянути повну версію : Drag Racing: Європейські фінали в Санта-Под


bmwe36petro
17.09.2009, 09:33:06
7 рекордів Європи на драг-стріпі Бедфордшира. Шостий титул Ульфа Ліндерса. "Зелений Гоблін" б'є рекорди і отримує чемпіонську корону.
9481
Заїзд в класі Pro Mod

Фінальний етап Чемпіонату Європи FIA/UEM з драг-рейсингу зібрав на трибунах драг-стріпу Santa Pod Raceway в Бедфордширі більше 30 тисяч глядачів. І кращі пілоти європейського драгу постаралися на совість, перетворивши гоночний уїкенд на справжнє свято швидкості. Відразу 7 європейських і 58 особистих рекордів! По визнанню промоутера Чемпіоната FIA і директора автодрому Санта-Под Кейта Бартлетта, це був найуспішніший уїкенд в історії FIA European Drag Racing Championship.

А зараз про головних героїв фіналу і сезону-2009. У класі Top Fuel чемпіон визначився ще на минулому етапі в Хоккенхаймі. Енді Картер (Dragster "Lucas Oil") приїхав на батьківщину в ранзі діючого чотирикратного чемпіона. Діставшись до півфіналу, англієць вирішив поберегти машину, поступився суперникові і почав святкувати друге підряд чемпіонство.
9482
Енді Картер

А блиснули в Санта-Под ті, від кого цього зовсім не чекали: у фіналі зійшлися швед Еран Персакер (Persakers Dragster), що не блищав останніми роками, і англієць Джон Уебстер, що повернувся цього року в кокпіт драгстера (Dragster Webster Race Engineering).

"Господар" траси зі старту буквально "відлетів" від суперника, а вже на середині дистанції трохи скинув швидкість, усвідомивши, що у суперника технічні проблеми. Перемога з скромним часом 6.9816 секунди не втратила своєї цінності для Уебстера, оскільки стала для нього першою в кар'єрі.
9483
Попереду Джон Уебстер

Доля корони в Top Methanol Dragster повинна була зважитися в протистоянні 25-річного рейсера з Ессена Тімо Хаберманна (Dragster "Bohm Solartechnik") і легендарного 65-річного п'ятикратного чемпіона Європи Дейва Уїлсона (Dragster "Silverline Tools"). Обидва дісталися до півфіналів, в яких дружно поступилися. Тімо, що мав невеликий очковий гандикап, почав отримувати поздоровлення з першим чемпіонським, а його тато Вернер пішов збривати свої знамениті вуса - така була домовленість.

Фінальний заїзд в цьому класі виграв двократний чемпіон Європи Петер Шефер (Dragster "Bavarian Thunder"), що здолав за 5.3606 секунди Крістера Йоханссона (A-Fuel Dragster), у якого швидкість на фініші була навіть вища, ніж у переможця (264.21 милі в годину).
9484
Не обійшлося у фіналі і без ефектних аварій

У фінал категорії Top Methanol Funny Car вийшли головні претенденти на титул - діючий чемпіон Європи Ульф Ліндерс (Dodge Charger) і Ден Ларсен (Dodge Stratus). Шведові, що вийшов на старт фінального заїзду вже в ранзі триразового чемпіона, насилу вдалося узяти реванш у данця за поразку в півфіналі Хоккенхайма. Двигун на машині Ліндерса раптово затих у самому кінці чвертьмильного відрізку і, доїхавши до фінішу накатом (6.0396/196.30), Dodge Charger випередив Dodge Stratus на три десятитисячні частки секунди.

Відзначимо, що попутно в кваліфікації незгасаючий Ліндерс встановив новий європейський рекорд для драгстерів класу Top Methanol Funny Car - 5.687 секунди.
9485
Ден Ларсен

У класі Pro Stock ім'я чемпіона було відоме давно: у цьому класі останні шість років домінує шведський суперчемпіон Джіммі Алунд (Pontiac GTO). А фінал на Санта-Под став повторенням попереднього фіналу на Хоккенхаймрингу: Алунд проти Річарда Сундблома (Chevrolet Cobalt "Bad Ass"). Правда, на цей раз перемога дісталася фіннові (6.7337/205.33): шестикратний чемпіон відмінно стартував, вийшов вперед, але підвела техніка - відмовив двигун.
9486
Джіммі Алунд

Проте Алунд став найшвидшим пілотом уїкенда, в кваліфікації йому вдалося підняти планки європейських рекордів до нових висот - 6.649 секунди і 207.07 миль/год.

І якщо мова зайшла про рекорди, то повідомимо, що двома рекордами відмітився і новий чемпіон в класі Pro Modified швед Матс Ерікссон (Ford Crown Victoria "Green Goblin"), що вперше розміняв бар'єр 6 секунд для драгстерів цієї категорії (5.988/241.59).
9487
Матс Ерікссон чаклує над "Зеленим Гобліном"

Нагадаємо, що перед останнім етапом європейської першості на корону в найчисленнішому драг-класі претендували відразу сім пілотів. Вже на стадії 1/8 фіналу з боротьби вибули ті, що вважалися головними фаворитами, "господар" траси і лідер Чемпіонату Енді Робінсон (Studebaker Commander) та чемпіон-2008 Мікаель Ліндал (Chevrolet Camaro "Kendall").

Натхненний невдачами основних конкурентів рекордсмен Європи Ерікссон по дорозі до фіналу буквально змів із стріпу всіх суперників, а у вирішальному заїзді не залишив ні єдиного шансу співвітчизникові Мікаелю Гуллквісту (Chevrolet Bel Air "Camaro Killer") - 6.0289 проти 6.1415. Матс Ерікссон - новий чемпіон і рекордсмен Європи в класі Pro Mod.
9488
"Green Goblin" атакує

За матеріалами: carclub.ru