PDA

Переглянути повну версію : "Пташку шкода!"


bmwe36petro
05.08.2009, 09:56:17
Сказати, що рішення концерну BMW покинути "Великі призи" - сенсація, означає не сказати нічого. Ця новина – схожа на грім серед ясного неба. Особливо після конфлікту, що завершився, між FIA і FOTA, в якому "БМВ-Заубер" брала активну участь.

З іншого боку, блискавичне ухвалення рішення легко пояснити. Не за горами підписання нового Договору згоди, в якій кожен учасник чемпіонату світу гарантуватиме виступ до кінця 2012 року. Часу на роздуми вже не залишалося. Чаша терезів у результаті схилилася до варіанту "піти", а не "залишитися".

Швидше за все, сумніви в доцільності продовження своєї присутності в "Формулі-1" в німецькому автоконцерні зародилися після старту сезону. Команда після дуже непоганого чемпіонату-2008 ходила у фаворитах і серйозно націлювалася на титул. Проте 10 етапів минуло, а в скарбничці тільки 8 очок. Улов, м'яко кажучи, небагатий. Причому світла в кінці тунелю не видно. У відмінність, скажімо, від "Макларена" і "Феррарі", які, судячи з усього, потихеньку піднімаються з колін.

Втім, незадовільні результати заводської команди в "Формулі-1" - лише одна з причин, що спонукала керівництво BMW ухвалити саме таке рішення. Ще одна лежить на поверхні – світова економічна криза, яка вельми сильно торкнулася автовиробників. В кінці минулого року не витримала Honda, що втомилася від нескінченних фінансових вливань, але так і не отримала за це віддачі. Тепер не витримав BMW. Голова правління баварського концерну Норберт Райтхофер пояснює рішення покинути королеву автоспорту новою стратегією перспективного розвитку компанії, в якій "Формулі-1", на жаль, місця не знайшлося.

Однією з перших на рішення BMW закрити свій проект в "Формулі-1" відреагувала міжнародна автомобільна федерація. "FIA жалкує про майбутній відхід німецького автогіганта, але не здивована". Іншої заяви від федерації, втім, ніхто і не чекав. Після поразки в протистоянні з FOTA організація, звичайно ж, нагадала, що пропонувала командам регламент, в якому зачіпалося питання про різке скорочення витрат. І якби уперта FOTA прийняла б ці правила, то відходу "БМВ-Заубер" можна було б запобігти. Можливо, FIA має рацію. Але команди самі знали, на що йдуть і за якими правилами їм буде краще в "Формулі-1". Упевненості в тому, що рішення покинути "Великі призи" BMW прийняв тільки через грошові питання, немає. Це могло стати однією з причин. Але не головною. На чолі кута завжди стояв результат. А його у "БМВ-Заубер" як не було, так і немає.

Що ж чекає команду в майбутньому? Відповіді на це питання не змогли дати навіть в концерні. Остаточного рішення поки немає – команду або просто закриють, або продадуть, як це зробила свого часу Honda. Логічним кроком з боку BMW стала б передача стайні у власність Петера Заубера, який володів командою до приходу баварців. FOTA теж виразила свою зацікавленість в тому, щоб команда залишилася в "Формулі-1" і вже почала консультації на цю тему.

Після заяви BMW ситуація в "Формулі-1" знов стала напруженою. А чи не послідує прикладу баварців хто-небудь ще? Наприклад, в "Мерседесі" і "Тойоті" поспішили заспокоїти уболівальників і завірили, що вони залишаються. "Феррарі" і "Рено", упевнений, теж нікуди не підуть. Отже життя продовжується. BMW – це, звичайно, не "Феррарі", без якої "Формулу-1" представити не можна. Але пташку все одно шкода.

Джерело: СПОРТ-ЕКСПРЕС