PDA

Переглянути повну версію : Загальна інформація про шини


shpak
28.05.2009, 17:07:24
Загальна інформація про шини
Шини бувають літні, зимові і всесезонні. Шини для різних сезонних умов відрізняються малюнком протектора, хімічним складом гуми, конструкцією і іншими елементами. На зимових шинах не варто їздити влітку. Вони працюють при температурах менших +9 З, а після цього стають м'якими, як пластилін, швидко зношуються і не "тримають" дорогу. Літні шини зимою "дубіють" і ковзають, як пластмаса.

Шини бувають камерні і безкамерні. Камерні шини складаються з покришки і камери з вентилем. Вентиль дозволяє нагнітати повітря в шину і перешкоджає його виходу назовні.Безкамерні шини мають повітронепроникний гумовий шар (замість камери). Герметичність в них досягається щільною посадкою покришки на обод. Вентиль для нагнітання повітря в шину розміщується і герметизується в отворі обода колеса.

Протектор - це масивний шар високоміцної гуми, дотичний з дорогою. По зовнішній поверхні він має рельєфний малюнок у вигляді виступів і канавок між ними, так звану "бігову доріжку". Протектор визначає зносостійкість шини, якість зчеплення колеса з дорогою, а також рівень шуму і вібрацій. Малюнок рельєфної частини визначає пристосованість шини для роботи в різних дорожніх умовах. За типом малюнка протектора шини діляться на чотири основні групи: дорожні (літні, всесезонні), універсальні, зимові, підвищеної прохідності.

Літні шини мають чітко виражені подовжні канавки для відведення води з плями контакту протектора з дорогою і слабо виражені поперечні канавки. Шини цього типу забезпечують максимальне зчеплення з сухою і мокрою дорогою, володіють максимальною зносостійкістю і найкращим чином пристосовані для швидкісної їзди. Але для руху по грунтових (особливо мокрих) і зимових дорогах вони малопридатні. Швидкісні шини (категорія Н і вище) відрізняються підвищеною здатністю протистояти перегріву, збереженням стабільного коефіцієнта зчеплення з дорогою незалежно від особливостей кочення на високій швидкості.

Всесезонні шини добре пристосовані для роботи на сухому і мокрому асфальті, відрізняються задовільною пристосованістю до зимових доріг і великим зносом, в порівнянні з літніми. Малюнок протектора більш розгалужений, елементи малюнка групуються в добре помітну доріжку і розділені канавками різної ширини. Як правило, на таких шинах нанесена маркіровка: all season, tous terrain або умовні знаки (сніжинка або крапля).

Зимові шини призначені для засніжених і обмерзлих доріг, зчіпні якості покриття яких можуть змінюватися залежно від ситуації: від мінімальних (гладкий лід або каша з снігу і води) до невеликих (сніг, що укотив, на морозі). Малюнок протектора таких шин має чітко виражені шашки від подовжніх і поперечних канавок значної глибини. У шашок складний фігурний рельєф для збільшення робочих бічних поверхонь, а також розгалужений мікромалюнок. Зимові шини позначають індексом M + S. Часто вони мають строго певний напрям руху (вказано стрілкою). Пластичніша гума зимових шин в літніх умовах схильна до швидкого зносу і перегріву. У протектор таких шин легко проникають дрібні тверді предмети. Зносостійкість зимових шин на 30-50% менше літніх. Багато зимових шин мають шпильки. При русі автомобіля в зоні контакту шини з дорогою присутній тонкий шар вологи, тому на засніженій дорозі завдання шпильок - продавлювати вологу плівку і забезпечувати надійний контакт шини з дорогою.

Поради:
• Уникайте по можливості водіння по дорогах без снігу або льоду зі встановленими шипованнимі шинами, оскільки при цьому ушкоджуються шпильки шин.
• Завжди виконуйте балансування коліс для всіх автошин, включаючи запасну. Використання коліс, що не відбалансовані, може привести до підвищеної вібрації і швидкого зносу. Слід регулярно перевіряти глибину малюнка протектора.
• Через кожні два тижні перевіряйте рівень внутрішнього тиску в колесах. Контроль повинен проводитися на "холодній" шині, оскільки в результаті нагріву при експлуатації тиск повітря в ній підвищується. При тиску на 20% нижче за норму термін служби шини знижується на 30%.
• Невідкладно встановлюйте причини виникнення аномалій при русі: сильні вібрації, бічне відведення управо або вліво і т.д. У разі втрати тиску слід зупинитися, оскільки рух при зниженому внутрішньому тиску приводить до пошкодження елементів конструкції шини. Необхідно демонтувати шину і визначити причину втрати тиску.
• У разі заміни двох шин, з погляду поведінки автомобіля на дорозі, рекомендується вмонтовувати нові шини на задню вісь.