PDA

Переглянути повну версію : Гуля на шині


KinG
13.05.2013, 22:30:21
Привіт, хлопці! Трапелась в мене така невдача: купив місяць тому нові літні колеса, а нещодавно влетів в яму та легенько порізав колесо(збоку, майже біля протектора, зверху). Завіз на шономонтаж, надожили хорошу латку(хлопці знайомі). Проїхавши ще десь 100км. побачив, що на тому місці вискочила гуля, об"ємом десь як горіх, вилазить десь майже на 1см. Вони кажуть, що їздити можна, латка добра... хіба, що дуже серйозна яма) Ви, що скажете?

bmwe36petro
13.05.2013, 22:38:43
KinG, в ідеалі - купи 1 нове таке саме колесо, а це постав на запаску. Але принаймні не став те колесо на перед.

guf
13.05.2013, 22:47:18
bmwe36petro, погоджуюсь... самий оптимальний варіант. А що за резина, якщо не секрет ?

KinG
13.05.2013, 22:53:38
А що за резина, якщо не секрет ?
Premiorri Solazo ціна на неї нормальна, м"яка, тиха, але таке перший раз...

guf
14.05.2013, 03:48:12
Купити нову... да.. чисто як порада - ніколи не бери росаву... краще вже китай якісь взяти...
Або краще на літо - б\у... по 200 грн 15-16, 6-7 мм.. на 2-3 сезони хватає да і не жалко, якщо вже так влетиш в яму...

ValodjaE36
14.05.2013, 07:32:01
Преміорі не погана резина, здається англічани розробляли, але розмір 16 тих тільки 215/60/16 макс ширина.

yaroslav
14.05.2013, 08:32:50
Якщо є поріз і полізла гуля це свідчить про пошкодження корду, відповідно при нормальному тиску і при хорошому прогріві у дальній дорозі є певні ризики.
Таку шину однозначно на запаску.

KinG
14.05.2013, 14:58:40
англічани розробляли, але розмір 16 тих тільки 215/60/16 макс
Італійці. В мене 215\55\16. Буду брати нове, а це на запас...

guf
14.05.2013, 16:24:58
Хлопці.. які там італійці... росава штампує по ліцензії.. теж саме що говорити, що в 2108 двигун від порше.. тому, що вони його там якось розробляли.

sergiy
14.05.2013, 16:43:35
росава штампує по ліцензії..
до чого тут росава?
Premiorri це британська фірма

guf
14.05.2013, 17:32:39
http://avtokolesnica.com.ua/model_50605.html

Почитайте будь-ласка

Шины Premiorri Solazo производятся в рамках off-take проекта, на производственных мощностях крупнейшего производителя Украины, лидера химической отрасли СНГ – ЗАО «Росава» с достаточным опытом сотрудничества с зарубежными партнёрами по off-take проектам (Россия, Турция, Германия и Великобритания). Компания имеет высокотехнологичную производственную базу (современное оборудование от мировых производителей и высококвалифицированных специалистов).

В мене знайомий на шипшині працює, трохи інше говорив, думаю, що тут в статті ще все прикрашено :)

{ додано через 1 хвилину }
То на ринках понаслуховувались, Італія, Британія... угу.. Італія напевно тому, що нащі базарні бариги люблять сильно макароників і асоціюють з равіолі :)

KinG
14.05.2013, 17:33:24
Я, коли брав, то на шині, крім наклейки Premiorri Solazo, була ще маленька РОСАВА)

guf
14.05.2013, 17:37:46
Я, коли брав, то на шині, крім наклейки Premiorri Solazo, була ще маленька РОСАВА)

Та-та, вони просто імпортери :rofl::rofl::lol:
Імхо, це ваш вибір, я його аж ніяк не сужу, але брати росаву і подібно резину виготовлену в СНГ по ціні фактично нормальної резини, трохи докинути... реально, де 2000 даєш за росаву, де 2400 за хорошу імпортну - 400 грн на фоні 2к - це копійки. Да і таку резину на бумер.. то "предел фантазий" :) Ну це моя думка.. я взагалі катаю на пірелі і мішлін 6 мм б\у 205\55\16 за 100 уй взяв.. і не жалко якщо спорчу з нашими дорогами.. хоча я по таким ямам скакав, що та резина вже мала бути як гори Карпати.

ValodjaE36
14.05.2013, 20:04:42
в розмірі R16/215/60 покажи мені різницю 100 грн на колесі з хорошими імпортними, з нових, думаю в тебе їх заберуть з руками!
і в дуже потужних виробників є заводи в китаї, нокіан наприклад в россії має завод, і люди беруть і не кричать що фууу китайське або російське наприклад на мерседес.

ValodjaE36
14.05.2013, 21:32:06
http://shyp-shyna.com.ua/catalog/bus/model-premiorri-solazo/
Подивись які ціни, зі знижкою взагалі розмір 215/60/16 виходить до 600 грн непогана економ пропозиціяьяк на мене.

KinG
14.05.2013, 21:44:22
Я, в Епіцентрі брав за 690

ValodjaE36
14.05.2013, 21:49:11
Був би ти у львові постарвся тобі таку ціну зробити... А так поі'здиш скажеш своі' відчутя, доречі в них не поганий коефіцієнт швидкості є (Н) до 210 км/год для фанатів швидко покататись

guf
14.05.2013, 23:17:57
в розмірі R16/215/60 покажи мені різницю 100 грн на колесі з хорошими імпортними, з нових, думаю в тебе їх заберуть з руками!
і в дуже потужних виробників є заводи в китаї, нокіан наприклад в россії має завод, і люди беруть і не кричать що фууу китайське або російське наприклад на мерседес.

Нокіан - це друга річ, і то - треба знати які брати :)

{ додано через 6 хвилин }
Я, в Епіцентрі брав за 690

Ось, 690 грн, що можна взяти ближче до данної ціни:

Nexen N1000 94W XL 205/55 R16 608 грн
Nexen Classe Premiere 641 91V 205/55 R16 617 грн
Sava Intensa HP 91V 205/55 R16 624 грн
Marangoni Verso 91V 205/55 R16 641 грн
Nexen N6000 94W XL 205/55 R16 644 грн
Debica Presto 91H 205/55 R16 661 грн
Barum Bravuris 2 91V 205/55 R16 674 грн
Kleber Dynaxer HP3 91V 205/55 R16 718 грн
Yokohama C.Drive2 AC02 91H 205/55 R16 750 грн
Toyo Proxes CF2 91V 205/55 R16 764 грн
GoodYear Excellence 91W 205/55 R16 780 грн
Dunlop SP Sport FastResponse 91H 205/55 R16 790 грн

Kumho Solus KR21 94T 215/60 R16 800 грн
Falken Ziex ZE-912 99H 215/60 R16 887 грн
Gislaved Ultra Speed 99V XL 215/60 R16 902 грн

В 55\205 - маса кращих варіантів, навіть по нижчій ціні, а в кінці списку - взагалі бомба.. не розумію, нафіга було брати рідкий розмір...

ValodjaE36
14.05.2013, 23:35:48
бо на 16 диск 7 дюймів менш ніж 215 немає чого ставити, якщо 205 то мін 65 висота на Е34 і то не то...

KinG
14.05.2013, 23:40:53
бо на 16 диск 7 дюймів менш ніж 215 немає чого ставити, якщо 205 то мін 65 висота на Е34 і то не то...
+1
І ще треба враховувати бардюрну хворобу) Я взагалі хтів 225\55, але за нову ціна космос.

guf
15.05.2013, 02:14:45
+1
І ще треба враховувати бардюрну хворобу) Я взагалі хтів 225\55, але за нову ціна космос.

Можливо, я не врахував, що інша машина, інша ширина та інші фактори. А чому не захотів б\у відносно свіжу взяти ? Це ж 350 баксів, можна навіть під замовлення трохи б\у з європи пригнати, трохи б\у за такі грощі - як нова була би.

{ додано через 5 хвилин }
Для прикладу:
http://joxi.ru/uploads/prod/20130515/5ec/3ee/32f6f44760860dfdd5ee099a77343fb281505181.jpg навіть з дисками...

http://joxi.ru/uploads/prod/20130515/28b/49f/03d30804366dfd94e08b74d86da64ff1dbd25193.jpg

http://joxi.ru/uploads/prod/20130515/3de/011/405f08acfcfbf6805f7b670870e138fdb32ee58f.jpg

Реально ще багато різних інтересних пропозицій, набагато цікавіших, на мій погляд ніж нова росава замаскована під не росаву :)

ValodjaE36
15.05.2013, 07:28:13
Та не піде на е34 16/215/55, 60 мінімум в цій ширині

guf
15.05.2013, 16:30:09
Чому не піде ?
Взагалі як приклад привів, можна знайти необхідні параметри, всеодно, суть в тому, що б\у вигідніше брати на літо.

KinG
15.05.2013, 18:21:23
Та не піде на е34 16/215/55, 60 мінімум в цій ширині
В мене ж стоїть)))
А чому не захотів б\у відносно свіжу взяти ?
Чому не хтів, хтів... Була б\у і за 1300 комплект, чи та сама преміоррі, дешавша на інет ресурсах... АЛЕ фінанси були близкі до нуля, а гуму треба було ставити хвидше. Нехтів зношувати літню... Людина була вина н-ну суму, яку не мала змоги віддати, от і взяв мені в кредит у епіку гуму)

ValodjaE36
15.05.2013, 22:02:04
нижче авто буде, що не дуже добре особливо на гороцькій біля магнуса)
а взагалі можна і 225/45 поставити і в обїзд трамваїв їздити...

KinG
15.05.2013, 22:07:19
що не дуже добре особливо на гороцькій біля магнуса)
Мені за це немає чого перейматись))))

ValodjaE36
15.05.2013, 22:13:57
Мені за це немає чого перейматись))))
щастлива людина)))

guf
16.05.2013, 08:22:38
Гулю порішав ?

KinG
16.05.2013, 10:42:05
Поки стоїть, до кінця місяця буду міняти колесо

Next
16.05.2013, 22:47:01
KinG, будь обережний. Сьогодні реальна історія. Стоїмо біля моеї БМВ, яка була майже цілий день на сонці, а на задній резині була гуля розміром в 5 копійок, так от, та гуля вистрілила:ireful: і от я знову в пошуку 18 розміру(((

KinG
16.05.2013, 22:50:32
Next777, Дякую, Андрій! Буду мати на увазі... Шкода, ти, і так з тою резиною вже пів року мучаєшся, і ще це...

Next
16.05.2013, 22:56:44
та ту резину я брав з дисками, вона і так була не того розміру що мені треба, а ту що взяв, поставив наперед)))

KinG
16.05.2013, 23:22:07
Next777, Закинь фото, що з тою гумою стало... Ще би глянув, які 18-ки, ти туди собі поставив.

guf
17.05.2013, 08:01:15
Next777, то капец.. розміром в 5 копійок - я би їздив навіть і не задумувався... а тут таке... мені зимову резину, гулю варили на тролейбусній.. гуля була як яблуко.. а тут 5 копійок...

Next
17.05.2013, 09:09:51
guf, Прикол в тому, що я на ній в Ужгород і назад приїхав і нічого, а тут на рівному місці таке:ireful:

KinG,
розмір 235/40 має бути

ValodjaE36
17.05.2013, 09:39:25
треба було трошки понизити тиск після появи гульки...

KinG
17.05.2013, 10:05:09
В мене десь приблизно така сама

tommy_boy
17.05.2013, 10:15:35
Прикол в тому, що я на ній в Ужгород і назад приїхав і нічого, а тут на рівному місці таке
маєш щастя

KinG
17.05.2013, 12:57:22
Ось моя гулька)

Александр
17.05.2013, 13:32:57
была такая радость...для страховки поставил "кордовую" латку из нутри....год отъездиться...

guf
17.05.2013, 14:36:24
Тиск явно завеликий був, як не спитаюсь в якогось БМВіста - так всі качають 2.2-2.8.. я їзжу на 1.8 і машина зовсім інакша, нереально їздити, якщо більше 2.

{ додано через 1 хвилину }
KinG, верни диски назад на аватарку :biggrin:

Next
17.05.2013, 15:48:16
Ось моя гулька)
в мене була вища)))

guf, в мене 2.3, але це трошки низький профіль

guf
17.05.2013, 16:40:05
Next777, ну в мене 1.8 на 55 профілі, на 45 1.8 також...

Next
17.05.2013, 16:50:50
а на 40, то не буде маловато?

guf
18.05.2013, 13:34:49
Next777, кожен рішає сам ) Я трохи спущу і їду акуратно, а не на накачаній табуретці )

Next
18.05.2013, 14:22:34
по перше на "табуретці" кращий накат, кращий розгін і менший розхід палива

guf
18.05.2013, 14:55:02
Next777, я не спорю) але я хочу від баварського авто на данний момент комфорту :)

Karabas Barabas
18.05.2013, 19:30:19
по перше на "табуретці" кращий накат, кращий розгін і менший розхід палива
..а також опущений шлунок і відбиті нирки :biggrin:

Next
18.05.2013, 22:48:52
Karabas Barabas, після Е30 як Е34, табуретка?

ValodjaE36
18.05.2013, 22:58:57
В Тараса перед Е30 була ще одна Е34:gun:

Next
18.05.2013, 23:05:57
значить Е34 таки м'якша))) при будь-якому тиску в шинах

KinG
19.05.2013, 12:22:56
Я качаю 2.3 п. 2.5 з. нормально. Раніше 2 качав, то не подобалось

ValodjaE36
19.05.2013, 13:00:38
Я на 2 катаюсь, вже звик

Next
19.05.2013, 13:22:39
ну 2 ше можна, а 1.8 хіба на зиму ІМХО

guf
19.05.2013, 15:04:38
Таке почуття, що ви з Баварії пишете, ви на своїх 2.3-2.5 біля монументу слави, коперника, личаківська і тд їздете ?

KinG
19.05.2013, 15:09:28
В мене на подвір'ї, хороша дорога (сам робив) ось тут і катаюсь. Навіщо мені ті монументи)))))

guf
19.05.2013, 16:58:04
KinG, тоді тобі і машина не потрібна) По подвірї можна пішки ходити )

Karabas Barabas
19.05.2013, 21:23:27
Karabas Barabas, після Е30 як Е34, табуретка?

Е30 на газових амортах з одною людиною (водієм) в салоні по львівському бездоріжжю скаче як коза, за то по добрі дорозі їде як карт.

E34 плавніша за рахунок маси - є чим притиснути аморти, але та ж маса впиває на керованість.

Машини різні за класом і призначенням, порівнювати нема змісту.
В ідеалі мати 2 машини на хазяйстві: E30 325 на вихідні для веселощів, Е34 525+ на кожен день для комфортної їзди.

Недавно для експерименту надув колеса 2,8/2,6 до кінця дня думав буде струс мозку. Думаю за місяць активної експлуатації по місту ходової би не було.
Зараз накачано 2,2/2,0 - так як пише заводська наклейка на кузові. По відчуттях не скажу що "диван на колесах", чути всі нерівності але жорсткість не втомлює.

Next
19.05.2013, 21:33:23
Karabas Barabas, ну 2.8 то вже перебор, а 2.0 і 2.2 то нормально, але не 1.8 як сказав guf, то вже маловато, тим більше в мене R18!

KinG
19.05.2013, 21:38:57
а 2.0 і 2.2 то нормально
А диск витримає на ямі при такому тиску?

Next
19.05.2013, 21:42:59
навіть на шиномонтажі 2.0 качають, то мінімум, але в мене 2.2 перед 2.3 зад

KinG
19.05.2013, 22:37:42
навіть на шиномонтажі 2.0 качають, то мінімум
На монтажі, качають всім 2.0 що ваз, що БМВ. Не дивляться на вагу авто, і взагалі ні нащо...)))

{ додано через 5 хвилин }
Я раніше качав також 2.0. Потім на 225\55\16 накачав 2.3\2.5, авто як поміняли) Столо краще тримати дорогу, хід плавний... ніякої жорсткості не відчув. Але треба врахувати, що і дороги в тому році були краще, а не такі, як зараз:bad: та підвіска наших Бех за зиму по цих дорогах трохи втратила ті якості, які мала)

guf
20.05.2013, 10:14:09
Вчора накачав 2.3\2.5 ) Сьогодні поїду спускати.. ну нафіг )

Next
20.05.2013, 13:00:59
guf, на який радіус качав?

guf
20.05.2013, 13:25:22
Next777, 205/55/16

ValodjaE36
20.05.2013, 13:46:06
Ще раджу азотом накачати, якщо бажаєте більше комфорту.

guf
20.05.2013, 14:13:17
ValodjaE36, а що він дає? Реально, на практиці без теорії ) Я тільки знаю, що він трохи легший - на практиці не відчутно і те що він стійкіший до атмосферних умов - тиск суттєво не міняється в залежності від температури навколишнього середовища.

Next
20.05.2013, 15:54:43
ValodjaE36, Ооо, добре шо нагадав))) реально буде комфортніше? Бо казали, шо на низькому профілі буде результат, а на високому майже не відчутно, чи це правда? Хтось їздив?

ValodjaE36
20.05.2013, 16:05:04
Я відчував різницю, що на 55тому, що на 65, все залежить від водія та його 5тої точки:biggrin:
але потрібно закачувати, щоб без залишків повітря, набагато краще тримає авто на "гормошці" на бруківці, тиск не змінюється, авто м"якче і т.д.

Next
20.05.2013, 16:09:21
ValodjaE36, а зараз чим кола накачані? Скільки то коштує? Де качати? Розуміється під словом, де краще, щоб викачали повністю повітря!

tommy_boy
20.05.2013, 17:36:55
все залежить від водія та його 5тої точки
швидше від самовнушенія :biggrin:

як Nikola казав недавно, "помита машина і їде краще" :biggrin:

KinG
20.05.2013, 17:54:06
як Nikola казав недавно, "помита машина і їде краще"
Ну, це взагалі не обговорюється))) інакше бути не може)

ValodjaE36
20.05.2013, 18:54:43
знаю людей які перевіряли проходження тих самих поворотів на поганій дорозі, на макс швидкості, з газом і без, різниця суттєва, я нікого не переконую, може когось просто надурили на вулканізаці і замість азоту "нагазували" повітря з балона в колеса)))

guf
20.05.2013, 23:03:33
ValodjaE36, підскажи де і скільки коштує!

Next
20.05.2013, 23:10:35
моє питання не побачив)))

ValodjaE36
20.05.2013, 23:15:25
Я робив вже три рази на Тіп Топ, Кульпарківській азс Вог, коштувало перед зимою зі знижкою десь біля 14 грн р16, зараз не знаю шо там і скільки.

guf
21.05.2013, 00:28:46
ValodjaE36, можливо ОККО ? Кільце Кульп-Вигов ? Я щось не памятаю ВОГ на кульпарі більше... а вот ТІП-ТОП - це гуд, маю карточку постійного клієнта ) мелочь - а приємно )

BMWheelman
21.05.2013, 05:11:02
про азот це все не правда! Якось їхав і по радіо Roks слухав рубрику, яку веде Мочанов. Мова йшла про накачування коліс азотом, і люди які у це вірять, я-ля комфортніше, прирівнюються до блондинок, яким на сервісі качають колеса повітрям з полуничним запахом!!:biggrin: Не стараюсь когось образити, просто переказую, що почув. :)

ValodjaE36
21.05.2013, 07:56:06
Мені Мочанов не авторитет, натканалі де він є автором передач також рекламують вяку чепуху фуелпавер якийсь з магнітиками для грандіозноі' економіі та потужності, купи собі і тішся якщо не блондинка,:biggrin: так АЗС ОККО сорі перепутав.

guf
21.05.2013, 08:54:02
1. Азот – газ инертный, а значит, не меняет своего объема при изменении температуры. Иными словами – при перепаде температур давление в шинах не меняется.
2. Молекулы азота крупнее молекул воздуха, а значит, азот будет покидать шину медленнее воздуха. Особенно при проколе.
3. Азот легче воздуха, что снизит износ колеса, расход топлива и улучшит динамику автомобиля.
4. Азот снижается вероятность взрыва шины от перегрева.
5. Азот в шинах увеличивает срок жизни автомобильной покрышки и диска, так как в шине теперь нет кислорода, являющимся, как известно, окислителем и потому разрушающим резину, ее металлокорд и, особенно – сам металлический диск. Коррозия вам теперь не грозит!

Доводы типа «повышает прилипаемость (?) шин к дороге», «уменьшает вероятность повреждения диска при попадании в яму», «повышает плавность езды по кочкам» и «уменьшает пробуксовку колес при экстренном старте» (есть и такое!) рассматривать не будем ввиду их явной научной несостоятельности и расхождения с элементарным здравым смыслом. Сосредоточимся на аргументах, приведенных выше.

Итак, преимущества азота перед «простым» воздухом, судя по словам мастеров-шинников, налицо. Заманчиво, не правда ли? Очень. Но все ли обстоит так, как нам говорят мастера? Что говорит по этому поводу наука – самый точный и беспристрастный арбитр?
Мы обратились к физикам и химикам, знающим об азоте и его свойствах не из школьной программы, а из трудов посерьезнее.

Валентин Турнаев, кандидат химических наук, доцент кафедры неорганической и физической химии, заместитель декана химического факультета Тюменского Государственного Университета:
- Для начала хотелось бы напомнить о том, что воздух на 78 % состоит именно из азота. Другими словами, то, что закачано у нас в шинах, и так на три четверти азот. Что касается разницы в размере молекул, то тут тоже все относительно – с учетом диаметра прокола эта самая разница не имеет никакого значения.
Идем дальше: меньше вредное воздействие на резину? Чепуха! Контакт шины и воздуха происходит, в основном, снаружи, причем – постоянно… И что, у вас покрышки часто разваливаются?
Об инертности речь идет – смешно... Инертность (или неинертность) газа никак не влияет на его свойства под воздействием температуры.
В целом же хочется сказать: азот действительно может давать обещаемые шиномонтажниками преимущества (снижение расхода топлива, увеличение динамики и т.п.), но только не при городских скоростях движения. Эта экономия граммов - для спортсменов, ставящих рекорды скорости. Вот там действительно, каждый лишний грамм веса машины ощутим, а «горожанам» для достижения экономии топлива за счет снижения массы проще, дешевле и эффективней будет ездить натощак или без верхней одежды.


Константин Федоров, профессор, доктор физико-математических наук:
- Если кратко, то про «стабильность» давления я могу сказать одно – в соответствии с законом Менделеева-Клайперона меняться, при изменении температуры, оно будет даже в случае с азотом. Однако разницу в поведении двух «подопытных» шин (с воздухом и с азотом) ощутить не удастся – слишком она, разница в давлении, мала будет (сотые доли атмосфер). Все остальные «плюсы» азота ощутимы только при критических скоростях и условиях, которые при повседневной езде в городе ни вы, ни ваш автомобиль испытать не сможет.
Вообще, у нас так повелось, что за любое преимущество – неважно, реальное или мнимое – мы платим. Вопрос только в том, насколько соизмеримы разница в цене и это самое преимущество. Хотя, если человек готов платить, то почему бы и нет?


Итак, разберем аргументы продавцов азота «по косточкам».

1. «Азот – газ инертный, а значит, не меняет своего объема при изменении температуры». Читай – повышение стабильности давления в шине.

Для начала отделим мух от котлет: азот не относится к группе инертных газов*.
Далее, само утверждение противоречит законам физики, а именно – закону Шарля (давление газа при постоянном объеме прямо пропорционально температуре) и закону Гей-Люссака (коэффициент объемного расширения всех газов одинаков). 9-й класс общеобразовательной школы. Согласно вышеупомянутым законам физики, с ростом температуры давление в шине будет расти независимо от того, каким газом она заполнена. Закон Шарля: р/t=const. Отношение давления к температуре – величина постоянная и точка. Что же касается Гей-Люссака, то, если быть точным, разница в коэффициенте объемного расширения азота и воздуха составляет 0,0001, что в пересчете на изменение давления в шине даст 0,00025 атм. Вам легче стало?..

*Инертные газы,
Благородные газы, редкие газы, химические элементы, образующие главную подгруппу 8-й группы периодической системы Менделеева: гелий Не (атомный номер 2), неон Ne (10), аргон Ar (18), криптон Kr (36), ксенон Xe (54) и радон Rn (86).
Название И. г. отражает химическую инертность элементов этой подгруппы, что объясняется наличием у атомов И. г. устойчивой внешней электронной оболочки (Большая Советская Энциклопедия)

2. «Молекулы азота крупнее молекул воздуха, а значит, азот будет покидать шину медленнее воздуха». Давление в шинах поэтому можно проверять в три раза реже (со слов мастеров).

Резина – это смесь каучука с углеродом. Углерод в принципе проницаем для всех видов газов. Поэтому даже через неповрежденную шину происходит постоянная, хотя и незначительная утечка.
Размер молекул, действительно, влияет на скорость утечки. Но, насколько она, эта скорость, будет разниться у разных газов? Размер молекулы азота составляет примерно 0,000000031 см, а молекулы кислорода – 0,000000029 см. То есть, молекула азота, пусть на 6%, но, все-таки, больше, чем молекула кислорода! Учитывая, что в воздухе около 21% кислорода, а остальные 78% – азот, получим разницу в утечке за счет разницы в величине молекул около одного процента. Борцы за справедливость могут торжествовать: азот действительно медленнее просачивается сквозь резину и шина, соответственно, теряет давление несколько медленнее. Но не в три же раза!..
Что касается частоты проверки давления, то, согласно правилам эксплуатации автомобиля давление в шине нужно проверять регулярно. Не обсуждается.



3. «Азот легче воздуха, что снижает износ колеса, расход топлива и улучшает динамику автомобиля».

Выигрыш в весе – реально существующее преимущество азотной смеси. Это преимущество даже можно измерить в лабораторных условиях: оно составит… 1-2 г. Для сравнения: естественный износ шины в весовом выражении составляет примерно 10 г на каждые 1000 км пробега (в среднем). Что касается болидов «Формулы-1», на которые часто ссылаются сервисмены, то у гоночных машин речь идет о потере уже десятков грамм за гонку (если они ее, резину, вообще не порвут!)...
Да, чем меньше масса колеса, тем лучше: быстрее работает амортизатор, восстанавливая контакт с дорожным покрытием и повышая безопасность движения. Легче и элементам подвески, рулевого управления. Азот действительно легче воздуха, поэтому машина с «азотными» колесами должна и легче разгоняться (читай – экономить топливо). Теоретически все так. Но насколько велика экономия в реальности? Посчитаем. Так, масса кубометра воздуха (в котором 78% азота) – 1,29 кг, чистого же азота – 1,25 кг. Сосчитаем массу газа в обычном, «жигулевском», колесе с шиной размерностью 165/70R13: при объеме шины примерно в 20 литров и давлении в ней 2 кгс/кв.см получим в шине примерно 60 литров газа. Значит, азота в колесе будет 0,0750 кг, а воздуха, соответственно, 0,0774 кг. Чистый выигрыш – 2,4 грамма. В процентах от массы 12-килограммового колеса – 0,02%. Вы уловите эту разницу в экономии? Может, стоит просто реже «топтать газ» на светофорах?..
Далее, для шины размерностью 235/70R15 (стандартное джиповское колесо) разница в массе воздуха и азота внутри ее при нормальном давлении составит целых 13,5 грамм! Уже немало. Однако куда большее значение для подвески и подшипников играет правильная и точная балансировка колес, на которую не всегда обращают должного внимания.
Повторимся: экономия в несколько грамм важна при установке рекордов скорости, а не при езде в городе. Как сказал Турнаев: «если уж вам так важен выигрыш в несколько грамм, ездите лучше натощак!»




4. «Азот снижается вероятность взрыва шины от перегрева». К тому же азот, являясь инертным газом, не поддерживает горение, что очень важно при пожаре.

Убийственный аргумент. Чистый азот, выходя из шины при повреждении колеса, действительно не способствует горению, в отличие от кислорода. Поэтому его, азот, и применяют там, где есть повышенная опасность пожара: в той же «Формуле», в грузовиках, перевозящих опасные грузы, в шинах самолетов… Хотя, повторим, азот не является инертным газом, но гасит огонь он от этого не хуже.
Теперь о «взрыве»: шина не взрывается. Она лопается. Звук, который мы слышим – это скачок давления, вызванный ударной волной при разрыве шины. Да, при пожаре автомобиля, когда начнут «стрелять» колеса, дыма будет действительно чуть меньше – азот не поддерживает горение… Вам от этого легче будет? Но не будем о грустном: исправная легковая шина выдерживает давление 7-9 атм. и чтобы ее разорвало от внутреннего давления, колесо надо нагреть далеко за 300°С. Для примера – даже в жаркую погоду и при длительном движении на высокой скорости шина нагревается до температуры 70-130 С. Как видите, до 300 градусов далековато…

5. «Азот в шинах увеличивает срок жизни автомобильной покрышки и диска…»

…Да, в составе смеси не будет окислителя, которым выступает кислород. Теоретически это означает, что снижается вероятность коррозии внутренней поверхности диска и разрушающее воздействие на шину. Но, во-первых, это скажется на шине лишь через несколько десятков лет. Шина столько не служит. Тем более, что кроме внутреннего воздуха в шине, есть еще не менее агрессивный воздух снаружи. А кроме кислорода на шину действуют и солнечное излучение, и другие вредные воздействия (соль, битум и т.д.). Во-вторых, конструкция современных шин исключает попадание влаги на металлокорд. А нет контакта – нет и коррозии. Так что аргументу – незачет.
Тем не менее, аргумент об отсутствии влаги в азотной смеси, справедлив: при производстве азот подвергается процессам глубокой просушки. А нет влаги – нет и повода для коррозии. Так что продавцы азота не врут – коррозии в «азотной» шине не будет. Но этого же результата можно добиться, если поставить на компрессор, качающий воздух, оборудование для очистки его от масла и влаги. На «правильных» шиномонтажных участках это условие выполняется. И все, вопрос закрыт.


Так уж и быть, прокомментируем и довод о том, что шина, наполненная азотом, «повышает прилипаемость шин к дороге» и «уменьшает пробуксовку колес при экстренном старте»:
Сцепление шин с дорогой определяется свойствами резины протектора, его рисунком, конструкцией шины, распределением напряжений в пятне контакта, состоянием покрытия, наконец. И этим параметрам безразлично, что за газ в шине. Хоть ксенон!



Интересно получается – «продавцы воздуха», рассказывая о прелестях обладания шин, накачанных азотом, нас почти не обманывают. Просто они не говорят нам всей правды. Например, той, что полезные свойства азота проявляются только в особых, практически лабораторных, условиях… Не знают сами, или недоговаривают? В любом случае – имеют право: почему они должны отвечать за наше незнание законов природы? Они им просто пользуются. Торговля – дело хитрое, непростое и российская специфика тут не причем. Читайте Энди Таккера и О Генри.


P.S. Кстати, сколько стоит накачка шин азотом в Европе? В Германии - 2,0-2,5 евро за колесо. Так что…


Вот це більше похоже на правду...

ValodjaE36
21.05.2013, 17:01:29
Ну звичайно, що будуть люди, які за або проти, я за (але правдиве) не думаю, що в європі так аж дозволили б людей дурити, щей дорогі стенди для цього виготовлювати, а в нас дурять на всьому, тому звичайно важко знайти правдивий азот.

KinG
21.05.2013, 21:31:05
Сьогодні порадили мені, заварити шину і латки кинути з обох сторін. Кажуть гулі не буде. Колесо поставити латкою в середену.

Next
21.05.2013, 22:11:55
так протектор тепер в другу сторону...

KinG
21.05.2013, 22:14:48
Зараз стоїть з в ПП заврити і поставити ЗЛ (перебортувати), латкою в середину

guf
21.05.2013, 23:56:01
KinG, я варив.. не рекомендую.. через пару місяців потріскалось... хіба з камерою.

KinG
22.05.2013, 07:30:58
guf,Майстер, дає гарантію. Багато хто в нього варив, і проблем не було.

guf
22.05.2013, 09:57:43
KinG, де находиться майстер ?

Next
22.05.2013, 10:03:24
Зараз стоїть з в ПП заврити і поставити ЗЛ (перебортувати), латкою в середину якшо чесно, то не зрозумів:unknw:

де находиться майстер ? напевне в Хмельницьку:)

guf
22.05.2013, 11:11:50
Ой, забув, що не зі Львову...

KinG
22.05.2013, 14:30:34
Next777, Гуля на передньому правому (Зовні), коли заварити, поставити на заднє ліве, латкою всередину)[

guf
22.05.2013, 14:33:46
KinG, на гумі немає позначок outside\inside ?

KinG
22.05.2013, 14:36:20
guf, Ні, там тільки напрямок...

guf
22.05.2013, 14:45:10
Ну тоді вроді ок, тільки не розумію, що дасть, якщо поставити гулею в середину, різниці вроді нема - внутр. чи зовн. борт... а вот візуально спостерігати за гулею стане важче.

KinG
22.05.2013, 16:16:54
Як сказали - гулі не буде, буде латка(зовні та в середені). Тому ставити в середину, щоб візуально вона мені не заважала)

Артем
22.05.2013, 17:09:36
Та нащо взагалі паритись з тими латками, переживати що десь в дорозі гахне.
Купити два однакові б/у ската в ідеальному стані і не паритись, хорошої вживаної резини зараз купа причому з відомих брендів.

guf
22.05.2013, 20:14:54
Артем, та в нього нова гума.. і не дорога.. йому проще 1 штуку купити...

ValodjaE36
22.05.2013, 20:19:12
та шо ви напрягаєте, зробить так як хоче, або так як гаманець позволяє...

KinG
22.05.2013, 20:19:37
та в нього нова гума.. і не дорога.. йому проще 1 штуку купити...
Поки зробрю зварку, бо на нову я з фінансами не розраховував. А трохи пізніше куплю, а цю на запас...